Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Wyszywamy i majsterkujemy” – zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów.
KLASA Ipp
ROK SZKOLNY 2019/2020
Nauczyciel: XX
Cele zajęć:
- pobudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów,
- wyzwolenie ich samodzielnej aktywności
- wzmacnianie wiary we własne możliwości.
- nabycie umiejętności wykonywania obrazów, zakładek i kartek okolicznościowych techniką haftu krzyżykowego,
- nabycie umiejętności szlifowania drewna i zdobienia go wypalarką,
- poznanie ciekawej formy spędzania wolnego czasu,
- rozwijanie wyobraźni,
- ćwiczenie cierpliwości,
- zwiększenie poczucia własnej wartości,
- doskonalenie umiejętności obsługi sprzętu: wypalarki i gilotyny.
Metody:
- oparte na słowie: pogadanka, opowiadanie, instrukcja
- oparte na obserwacji: pokaz,
- oparte na działaniu praktycznym: zajęcia praktyczne, zręcznościowe
Środki dydaktyczne:
- kawałki drewna,
- papier ścierny,
- wypalarka,
- mulina,
- kanwa
- igła, agrafka
Wyszywamy obrazki na kanwie
Tematyka
Uczeń:
Cały rok szkolny
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Przygotowanie szablonów
Ważki i motyle
Jesienny liść
Choinka
Bombka
Walentynki
Wiosenne kwiaty
Jajko wielkanocne
Wielkanocne kurczaki i
zające
Kartka z okazji Dnia Matki
Zakładka do książki
- wyszukuje w internecie ciekawe wzory do wyszywania
- wyszywa wybrany motyw według wzoru, dobiera odpowiednie kolory muliny
- Wyszywa liście ściegiem krzyżykowym na kanwie
- Wyszywa kartki o tematyce bożonarodzeniowej
- Wyszywa bombkę ściegiem krzyżykowym
- Wyszywa serca ściegiem krzyżykowym na kanwie według różnych wzorów
- Wyszywa kartki z motywami kwiatowymi
- Wyszywa motyw jajka, w oparciu o podstawy haftu
krzyżykowego
- Wyszywa kartki o tematyce wielkanocnej
- wyszywa kartkę według wybranego wzoru
- wyszywa zakładkę według własnego pomysłu
Prace z drewna
Tematyka
Uczeń
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
Styczeń
Luty
Linijka.
Obrazy z drewna.
Podkładki pod kubki.
Stojak na świecznik.
Ramka na zdjęcia,.
Zakładka do książki.
- obrabia kawałki drewna przy pomocy papieru ściernego do drewna
- odwzorowuje poszczególne elementy dekoracyjne na drewnie przez kalkę
- wypala wyrysowane elementy dekoracyjne na drewnie
- łączy elementy w całość przy pomocy techniki klejenia
- ozdabia wykonane elementy przy pomocy farb bądź lakieru bezbarwnego.
Tematyka zajęć, dobór metod, czas trwania i realizacji będzie modyfikowane według potrzeb ze względu na możliwości i umiejętności uczniów oraz dostępne środki i materiały.