Dodaj publikację
Autor
Joanna Heller
Data publikacji
2020-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja pedagogiczna pt. "Jestem obywatelem świata- poznaję kulturę, przyrodę i ludzi"
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści

INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

„JESTEM OBYWATELEM ŚWIATA POZNAJĘ KULTURĘ, PRZYRODĘ I LUDZI”

OPRACOWANIE: MGR JOANNA HELLER

„Zwiedzaj świat. To lepsze niż najpiękniejszy sen”
Ray Bradbury

Innowacja metodyczna, edukacyjna

Dębowiec, wrzesień 2019 r.

A. OPIS INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:

Znajomość języków obcych to umiejętność kluczowa w dzisiejszym świecie. W szczególności umiejętność posługiwania się językiem angielskim jest priorytetem dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
Z kolei wiedza o otaczającym świecie ubogaca człowieka i stanowi o jego tożsamości. Celem niniejszej innowacji jest połączenie tych dwóch obszarów. Przekazywanie piękna i różnorodności świata z użyciem języka obcego spowoduje, iż zajęcia będą ciekawsze i bardziej odkrywcze zaś sami uczniowie będą zmotywowani i zaangażowani w procesie uzyskiwania wiedzy. Na przeciw temu wychodzi nauczanie metodą CLIL.
Metoda CLIL (CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING) dotyczy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo- językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.
Metoda CLIL jest rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej.
Najistotniejsze cechy tej metody:
- systematyczna praca w grupie
- dobór ćwiczeń uwzględniający różne typy inteligencji uczniów
- nauka poprzez różne kanały sensoryczne
- stosowanie materiałów odpowiednich do prowadzenia nauczania zintegrowanego
- symultaniczne użycie języka obcego i rodzinnego

Z kolei do najczęściej wymienianych zalet zalicza się:
- większa motywacja do nauki
- lepsze umiejętności uczenia się
- bardziej efektywne formy komunikacji
- rozwijanie zachowań społecznych
- rozbudzanie ciekawości i umiejętności samodzielnego myślenia

B. GŁÓWNY CEL INNOWACJI:

Głównym założeniem innowacji jest podróż przez kontynenty, w czasie której uczniowie zdobędą wiedzę na temat historii i obyczajów danego kraju, odkryją piękno przyrody i różnorodność zwierząt.
Zdobywanie wiedzy o świecie metodą CLIL to doskonały sposób na kształcenie kompetencji językowych uczniów w ciekawej formie i ukazanie celowości uczenia się języka angielskiego, dzięki któremu świat otwiera swoje drzwi.

C. SZCZEGÓŁOWE CELE I ZADANIA INNOWACJI:

Dzięki wprowadzonej innowacji w zakresie języka angielskiego uczeń:
- poznaje zwyczaje i tradycje wybranych krajów
- poznaje flagi wybranych krajów
- zna ciekawostki kulinarne
- rozpoznaje charakterystyczne dla danego obszaru rośliny i zwierzęta
- potrafi wskazać na mapie położenie wybranych państw
- jest tolerancyjny dla obywateli innych narodów
- potrafi współdziałać i współpracować
- potrafi komunikować się i wyrażać swoją opinię, nie raniąc innych
- wie, że znajomość języka obcego jest narzędziem do odkrywania świata

D. WARUNKI REALIZACJI:

• Działania innowacyjne oparte na metodzie CLIL podejmowane będą na zajęciach dodatkowych w wymiarze 1 godziny tygodniowo
• Program przeznaczony jest dla uczniów klasy III i stanowi poszerzenie jego treści
• Czas realizacji obejmuje rok szkolny 2019/ 2020
• Rodzaj innowacji: metodyczna, edukacyjna
• Innowacja zakłada pozyskanie sponsora na dodatkowe środki ...