Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
-metodyczna
Przedmiot:
język angielski
Imię i nazwisko autora:
Katarzyna Bień
Temat innowacji:
Wykorzystanie TIK w nauce języka angielskiego
Nazwa szkoły:
Publiczna Szkoła Podstawowa w Wielgomłynach
Autor:
Katarzyna Bień
Data:
01.04.2019r. – 14.06.2019r. – I część ;
02.09.2019r. - 19.06.2020r.- II część.
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas 4-6 (w 2019r.), 5-7 (w 2020r.)
Czas realizacji innowacji obejmuje trzy miesiące z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą jako element godziny lekcyjnej raz w tygodniu.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Proponowana innowacja jest efektem moich obserwacji i spostrzeżeń w trakcie dwunastoletniej pracy na stanowisku nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej. Inspiracją do powstania niniejszej innowacji jest dążenie do zainteresowania uczniów językiem angielskim i wpojenia im przekonania, że we współczesnym świecie język angielski jest przyszłością. Aby osiągnąć ten cel, niezbędne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego w szkole. Program innowacji zakłada, że nauka języka angielskiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem siedzenia w szkolnej ławce i długą listą słów do zapamiętania w domu. Przeciwnie – atrakcyjna forma zajęć przyczyni się do znaczącego pogłębienia znajomości języka angielskiego oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki w domu.
Jednym z głównych obszarów zainteresowań dzieci i młodzieży w dzisiejszym świecie jest komputer, Internet oraz inne nowości techniczne. Uwzględniając to, niniejsza innowacja jest odpowiedzią na połączenie nauki języka angielskiego z powszechnym hobby dzieci. Zajęcia w znacznej mierze będą prowadzone z wykorzystaniem komputera, Internetu. Uczniowie będą rozwijali swoje umiejętności językowe z wykorzystaniem komputerowych programów edukacyjnych do nauki języka angielskiego. W ramach korzystania z zasobów Internetu, uczniowie odwiedzą wiele stron i portali internetowych, pełnych atrakcyjnych gier i zabaw. Nie będą to tylko tradycyjne gry logiczne, czy planszowe (board games), ale również gry, quizy, aplikacje dostępne online (Quizlet, Quizizz, Oxford Exercises Online, Insta.ling, the Big Challenge) , gry gotowe i przygotowywane przeze mnie oraz przez uczniów, tak by włączyć ich w aktywny proces zdobywania i utrwalania wiedzy oraz zachęcić do dzielenia się własnymi pomysłami, do bycia nie tylko odbiorcami, ale i kreatywnymi twórcami. Doskonaleniu umiejętności językowych uczniów posłużą także projekcje filmów i historyjek dla dzieci w oryginalnej wersji, jak i filmów o tematyce kulturowej.
Opierając się na wyżej wymienionych założeniach niniejszej innowacji, jestem przekonana, że nauka języka angielskiego stanie się dla uczniów wspaniałą przygodą i zachęci ich do dalszego poszerzania swoich umiejętności. Pragnę, by uczniowie zrozumieli, że język angielski to ich droga ku przyszłości, a dzięki znajomości języka ...