Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Konopka-Adamska
Data publikacji
2020-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zdalnej lekcji muzyki w klasie VII, oparty na różnorodnych metodach;podającej,percepcji oraz tworzeniu, z uwzględnieniem zasobów internetu .
 Pobierz (doc, 71,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zdalnej lekcji muzyki dla klasy VII.

Temat: ABC baletu.

Cele: Dowiemy się, czym jest balet.
Posłuchamy muzyki baletowej.

Metody:
rozmowa nauczająca
percepcja muzyki
tworzenie

1. Wprowadzenie do tematu:

Balet to przedstawienie teatralne, w którym głównym środkiem wyrazu jest taniec.
Najważniejszym narzędziem pracy tancerza są baletki , a w przypadku baleriny pointy. Niezwykle ważny jest również kostium : paczka baletowa, tj.spódnica i gorset lub tiulowa, stercząca spódnica, zwana tutu czy specjalne rajstopy.

2. Podpisz fotografię nazwami elementów stroju baletnicy i baletmistrza.

[pic]

3. Z rozsypanki wyrazowej wypisz wyrazy związane z baletem.

[pic]

4. Na czym polega partnerowanie w balecie.

https://www.youtube.com/watch?v=NeGOmGpbUqQ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5. Wybitnym twórcą baletów był rosyjski kompozytor Piotr Czajkowski.
Do najsłynniejszych jego dzieł należą: ,, Jezioro łabędzie’’,,,Śpiąca królewna”, ,, Dziadek do orzechów’’.
Obejrzyjcie fragment baletu ,,Jezioro łabędzie ‘’ i opiszcie tę scenę, korzystając z podanych wyrazów.
https://www.youtube.com/watch?v=Xd2nTXsivHs

scena zbiorowa, paczka baletowa, orkiestra, scenografia

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Opracowała: Agnieszka Konopka-Adamska
nauczyciel muzyki
SSP 3 we Wrześni