Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej z wykorzystaniem nietypowych akcesoriów.
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej z wykorzystaniem nietypowych akcesoriów.
Treści programowe: I 4, I 5, I 8, I 9, III 2, III 8, III 9, IV 7
Cele operacyjne/umiejętności dzieci ( z dwupoziomowością), dziecko:
reaguje na polecenia słowne nauczyciela,
rozwija koordynację oraz sprawność ruchową,
doskonali skok obunóż do przodu oraz przeskoki z nogi na nogę,
utrwala marsz na czworakach,
wdraża się do współpracy z innymi dziećmi,
reaguje na zmiany tępa i dynamiki wystukiwanych dźwięków.
Metody: słuchowa, wzrokowa, oglądowa, czynna – zabawa ruchowa, zadania stawiane do wykonania, metoda opowieści ruchowej, metoda ruchu twórczego Carla Orffa
Formy: zbiorowa (praca z całą grupą).
Pomoce: naklejki, papierowe rolki, koła tekturowe, pałeczki z gazet, ośmiornica z butelki plastikowej, gazety, sznurki, drewniane patyki, pudełko z kolorowankami.
Przebieg :
Zebranie dzieci przed rozpoczęciem zabawy i omówienie celu – „wyruszamy na wyprawę, poszukiwanie prezentu od Mikołaja porwanego przez piratów”. Przygotowanie do zabaw ruchowych – ustawiamy swoje kapcie w rzędzie. Każde z dzieci otrzymuje naklejkę w kolorze żółtym lub czerwonym.
Zabawa bieżna „Wyruszamy”. Dzieci poruszają się po sali swobodnym krokiem w rozsypce w rytm wystukiwany na patykach przez nauczyciela. Na hasło wyruszamy przedszkolaki ustawiają się w kole. Morskie skrzaty przed wypłynięciem w morze wykrzykują swój okrzyk – „Morskie skrzaty, to my” Przedszkolaki oklepują dłońmi kolana i podskakują wysoko nad podłogę, unosząc ręce do góry.
Zabawa „Statek morskich skrzatów” – poszukiwacze wypływają na wzburzone morze, fale unoszą statek. Przedszkolaki w siadzie skrzyżnym, plecy wyprostowane, naśladują statek płynący po falach. Wykonują skłony tułowia w prawą i w lewą stronę. Ramiona wyprostowane, uniesione w bok, podczas skłonów dotykają podłogi.
Zabawa „Ziemia na horyzoncie” - załoga statku pragnie zejść na ląd, ale nigdzie nie widać brzegu. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, każde z dzieci otrzymuje lunetę (papierowa rolkę) wypatrują lądu obracając głowę w prawo i w lewo ręce ugięte w łokciach. Wstają, stają na palcach obracają się w prawo i w lewo, wypatrują lądu. Kładą się na brzuchu, ręce ugięte w łokciach, wypatrują lądu w prawo i w lewo, unosząc głowę i łokcie nad podłogę. Kładą się na plecach, ręce ugięte w łokciach, wypatrują w prawo i w lewo wykonując przewrót na prawy i lawy bok.
Zabawa „Bezludna wyspa”. Morskie skrzaty dopływają do pobliskich skał, skaczą z kamienia na kamień (tekturowe koła), aby dostać się na ląd. Dzieci wykonują skoki z nogi na nogę lub obunóż.
„Tajemnicza jaskinia”, dzieci przemierzają nieodkryte dotąd miejsca, ciemnej i ciasnej jaskini. Przemierzają na czworakach tunel utworzony z ...