Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wychowawczy dla klasy VII
NA ROK SZKOLNY 2018/2019
wychowawca mgr Anna
ZAGADNIENIE i CELE WYCHOWAWCZE
I. Tradycja i obrzędowość
1.Udział w uroczystościach i imprezach szkolnych ujętych w planie dydaktyczno-wychowawczym.
– udział w Święcie Edukacji Narodowej;
– rocznica odzyskania niepodległości
– Konstytucja 3 maja
– Imprezy klasowe:
a) dzień chłopaka
b) mikołajki
c) wigilia klasowa
d) zabawa karnawałowa
e) walentynki
f) Dzień Kobiet
g) Święta- Wielkanoc
II. Uczeń jako członek rodziny. Przestrzeganie zasad kultury osobistej.
1. Próby poznania samego siebie , przyjęcie systemu wartości jako podstawy znalezienia własnego miejsca w rodzinie.
2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym , wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
3. Ustalenie zasad wzajemnego współżycia w klasie; wprowadzenie w życie ustalonych reguł.
4. Przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym, jak być dobrym kolegą .
5. Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się .
III. Dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie ucznia w wymiarze psychicznym i fizycznym
1. Jak zachować bezpieczeństwo i porządek w naszej szkole?
2. Przyczyny zachowań agresywnych. Jak nie uciekać się do przemocy.
3. Jak radzić sobie ze stratą,
4. Higiena okresu dojrzewania.
5. Wakacje/ferie bezpieczne, niezapomniane i pełne przyjaciół.
6. Wpływ wysiłku fizycznego na nasze zdrowie.
IV. Kształcenie umiejętności komunikowania się z dorosłymi i rówieśnikami.
1. Kultura dyskusji – kształtowanie umiejętności doboru argumentów (poszanowanie argumentów innych rozmówców; doskonalenie umiejętności negocjacji; kształtowanie sztuki kompromisu)
2. Wybór samorządu klasowego (uczeń umie w sposób demokratyczny wybrać samorząd i rozumie jego rolę; przyjmuje postawę odpowiedzialności za siebie, innych i szkołę).
3. Jak być asertywnym (uczeń umie podejmować decyzje; potrafi odmówić i bronić własnego zdania).
4. Jak umiejętnie rozwiązywać konflikty i nie uciekać się do przemocy? (uczeń rozumie, że ma prawo do własnego zdania; umie odmawiać, stosuje zasady fair play).
V. Motywowanie do rozwoju osobistego
1. Kreatywne kształtowanie charakteru i osobowości.
2. Wspólnie odpowiadamy za nasze problemy i sukcesy w nauce i zachowaniu. Zdrowa rywalizacja.
3. Jak być dobrym przyjacielem. (uczeń dostrzega wartość przyjaźni; potrafi współpracować w zespole).
4. Jak być lubianą koleżanką i dobrym kolegą? (uczeń zna zasady koleżeństwa, dostrzega wartość przyjaźni i koleżeństwa; potrafi współpracować w zespole).
5. Jak oceniam swoje zachowanie? Jak oceniają mnie inni? (uczeń rozumie, że zachowanie i wygląd zewnętrzny ma wpływ na jego wizerunek; dba o higienę osobistą i kulturę bycia; uczeń akceptuje siebie).
6. Nasze zainteresowania. Jak skutecznie współdziałać.(uczeń ma świadomość swoich mocnych i słabych stron; dąży do osobistego rozwoju; jest aktywny i pomysłowy).
7. Zarządzanie stresem (uczeń ma świadomość wpływu stresu na wyniki w nauce, kontakty koleżeńskie ...