Dodaj publikację
Autor
Anna Bacia
Data publikacji
2020-05-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
55

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Mój plan pracy wychowawczej z roku szkolnego 2018/2019.
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Podgląd treści


Plan wychowawczy dla klasy VII

NA ROK SZKOLNY 2018/2019

wychowawca mgr Anna

ZAGADNIENIE i CELE WYCHOWAWCZE

I. Tradycja i obrzędowość

1.Udział w uroczystościach i imprezach szkolnych ujętych w planie dydaktyczno-wychowawczym.

– udział w Święcie Edukacji Narodowej;

– rocznica odzyskania niepodległości

– Konstytucja 3 maja

– Imprezy klasowe:

a) dzień chłopaka

b) mikołajki

c) wigilia klasowa

d) zabawa karnawałowa

e) walentynki

f) Dzień Kobiet

g) Święta- Wielkanoc

II. Uczeń jako członek rodziny. Przestrzeganie zasad kultury osobistej.

1. Próby poznania samego siebie , przyjęcie systemu wartości jako podstawy znalezienia własnego miejsca w rodzinie.

2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym , wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki.

3. Ustalenie zasad wzajemnego współżycia w klasie; wprowadzenie w życie ustalonych reguł.

4. Przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym, jak być dobrym kolegą .

5. Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się .

III. Dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie ucznia w wymiarze psychicznym i fizycznym

1. Jak zachować bezpieczeństwo i porządek w naszej szkole?

2. Przyczyny zachowań agresywnych. Jak nie uciekać się do przemocy.

3. Jak radzić sobie ze stratą,

4. Higiena okresu dojrzewania.

5. Wakacje/ferie bezpieczne, niezapomniane i pełne przyjaciół.

6. Wpływ wysiłku fizycznego na nasze zdrowie.

IV. Kształcenie umiejętności komunikowania się z dorosłymi i rówieśnikami.

1. Kultura dyskusji – kształtowanie umiejętności doboru argumentów (poszanowanie argumentów innych rozmówców; doskonalenie umiejętności negocjacji; kształtowanie sztuki kompromisu)

2. Wybór samorządu klasowego (uczeń umie w sposób demokratyczny wybrać samorząd i rozumie jego rolę; przyjmuje postawę odpowiedzialności za siebie, innych i szkołę).

3. Jak być asertywnym (uczeń umie podejmować decyzje; potrafi odmówić i bronić własnego zdania).

4. Jak umiejętnie rozwiązywać konflikty i nie uciekać się do przemocy? (uczeń rozumie, że ma prawo do własnego zdania; umie odmawiać, stosuje zasady fair play).

V. Motywowanie do rozwoju osobistego

1. Kreatywne kształtowanie charakteru i osobowości.

2. Wspólnie odpowiadamy za nasze problemy i sukcesy w nauce i zachowaniu. Zdrowa rywalizacja.

3. Jak być dobrym przyjacielem. (uczeń dostrzega wartość przyjaźni; potrafi współpracować w zespole).

4. Jak być lubianą koleżanką i dobrym kolegą? (uczeń zna zasady koleżeństwa, dostrzega wartość przyjaźni i koleżeństwa; potrafi współpracować w zespole).

5. Jak oceniam swoje zachowanie? Jak oceniają mnie inni? (uczeń rozumie, że zachowanie i wygląd zewnętrzny ma wpływ na jego wizerunek; dba o higienę osobistą i kulturę bycia; uczeń akceptuje siebie).

6. Nasze zainteresowania. Jak skutecznie współdziałać.(uczeń ma świadomość swoich mocnych i słabych stron; dąży do osobistego rozwoju; jest aktywny i pomysłowy).

7. Zarządzanie stresem (uczeń ma świadomość wpływu stresu na wyniki w nauce, kontakty koleżeńskie ...