Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Placówek Oświatowych w xxx – oddział w xxx
Scenariusz zajęć wychowawczych nt.:Działalności UNICEF - Funduszu Narodów Zjednoczonych
na rzecz Dzieci
Miejsce: SOSW – Internat Środowisko: grupa I, IICzas trwania: 90 min.Data: 26 listopada 2019 r.Prowadzący zajęcia: xxx
Temat: XXX rocznica uchwalenia Konwencji Praw Dziecka
Cele główne: - przekazanie uczniom podstawowej wiedzy o prawach dziecka;
- zaznajomienie uczniów z zapisami Konwencji o prawach dziecka;
- kształtowanie umiejętności reagowania w sytuacji zetknięcia się z łamaniem praw dziecka.
Cele szczegółowe:
- Podnoszenie poziomu sprawności manualnej;- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i myślenia twórczego;- Ćwiczenie koncentracji uwagi;- Rozwijanie wiary we własne umiejętności.
Metody pracy: - pogadanka, burza mózgów, objaśnienie wychowawcy, aktywizująca, praktycznego działania.
Formy pracy: - indywidualna,- grupowa.
Środki dydaktyczne:
- komputer, telewizor, prezentacja multimedialna o prawach dziecka, tablica korkowa z materiałami dotyczącymi praw dziecka;
- płócienne serduszka, ocieplina do wypełnienia maskotek, pasmanteria, farby akrylowe.
Przebieg zajęć:
1. Zajęcia wstępne:
a) powitanie dzieci i młodzieży Ośrodka, wprowadzenie do tematu zajęć.
Wychowawca zadaje pytania wprowadzające:
- Kim jest dziecko?
- Czy dzieci mają jakieś prawa?
- Czy prawa dziecka są ujęte w jakimś dokumencie? Jeżeli tak, to jakie jak ten dokument się nazywa?
- Czy mieliście do czynienia z takim dokumentem?
b) przedstawienie prezentacji multimedialnej o działalności światowej organizacji UNICEF oraz Konwencji Praw Dziecka:
2. Zajęcia właściwe:
a) wykonanie maskotek serduszek w barwach UNICEF-u: - rozdzielenie obszytych maszynowo serduszek, zaprojektowanie malowanego wzoru na serduszku, wypełnienie ociepliną maskotki, ręczne zeszycie serduszka (starsi wychowankowie - przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas używania igieł, szpilek i nożyczek), malowanie akrylowymi farbami zaprojektowanego wzoru, namalowanie przy pomocy szablonu logo UNICEF.
b) czynności porządkowe po zakończeniu zajęć: - złożenie materiałów plastycznych do pudełek, umycie palet i pędzli, przypomnienie o segregacji śmieci - uporządkowanie worków foliowych, - wyeksponowanie maskotek na stołach w świetlicy.
3. Zakończenie zajęć i podsumowanie pracy:
Wychowankowie Ośrodka dokonują samooceny swojej pracy, aktywności i zachowania na zajęciach.Na zakończenie wychowawca dziękuje za współpracę.