Dodaj publikację
Autor
Magdalena Błońska
Data publikacji
2020-05-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Staż realizowany od września 2017 r. do maja 2020 r.
 Pobierz (doc, 76,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Nauczyciel rozpoczynający staż: mgr
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r.
Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2020 r.
Opiekun stażu: mgr

Nazwa placówki:

Dyrektor Szkoły: mgr

Akty prawne:
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (z późniejszymi zmianami)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami)

Wymagania egzaminacyjne niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego:

| |
|I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności |
|i dokonywania zmian w tych działaniach (§ 7 ust. 2 pkt 1) |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, |okres stażu |plan rozwoju zawodowego, |
| | |śledzenie stron internetowych MEN | |zbiór dokumentacji („teczka awansu zawodowego”) |
|2. |Nawiązanie współpracy z opiekunem |rozmowy z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego zasady współpracy |IX 2017 r. |kontrakt, harmonogram |
| |stażu, systematyczna współpraca z opiekunem |obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna, prowadzenie zajęć w jego obecności | | |
| | | |okres stażu |konspekty, wnioski |
|3. |Poszerzanie wiedzy |udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, |okres stażu |zaświadczenia, potwierdzenia |
| |i umiejętności w procesie aktywnego udziału |szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej jak i wychowawczej) | | |
| |w wewnątrzszkolnym |uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych | | |
| |i zewnętrznym doskonaleniu | | | |
| | | | | |
|4. |Rozbudowa własnego warsztatu pracy |gromadzenie i aktualizacja własnych materiałów, pomocy dydaktycznych |systematycznie w okresie |zbiór materiałów, pomocy, scenariuszy, |
| | |studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej |całego stażu |konspektów, notatki |
|5. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |uzupełnianie dokumentacji |okres stażu |wpisy w dokumentacji przebiegu stażu, |
| | |napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego |V 2020 r. |potwierdzenie opiekuna stażu o gromadzeniu |
| | |złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne | |dokumentacji, treść sprawozdania, wniosek wraz |
| | | |VI 2020 r. |z wymaganą dokumentacją |
| |
|II. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów |
|społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust. 2 pkt 2) |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie środowiska dzieci i ich rodziców |obserwacja |okres stażu |notatki |
| | |spotkania indywidualne z rodzicami | | |
|2. |Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań |obserwacja, poznawanie potrzeb i oczekiwań uczniów |okres stażu |notatki, wpisy w dzienniku zajęć |
| |uczniów |rozmowy z uczniami i rodzicami | | |
| | |organizowanie zajęć | | |
|3. |Praca na rzecz środowiska lokalnego |udział w akcjach charytatywnych prowadzonych w szkole |okres stażu (według |notatki |
| | |współpraca z wychowawcami klas, pedagogiem, logopedą i psychologiem szkolnym |potrzeb) | |
| | |pomoc przy organizowaniu imprez szkolnych | | |
|4 ...