Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY – DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
„ENGLISH ALL AROUND ME … - 23. KWIETNIA OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO”
ROK SZKOLNY 2019/2020
I. CELE:
Wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych;
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji;
Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności;
Inspirowanie do poszukiwania wiedzy i zainteresowań;
Doskonalenie umiejętności współpracy i kulturalnej zabawy.
Uświadomienie uczniom powszechności języka angielskiego w otaczającym nas świecie i przydatności znajomości tego języka;
Doskonalenie znajomości poprawnej pisowni.
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Klasy I-III
Przedmiot
Treści programowe
Uczeń:
język angielski
- pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
- wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, warto nauczyć się ich języka;
- potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych);
- posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele); moje miejsce zamieszkania (mój dom, moja miejscowość); moja szkoła; mój dzień, moje zabawy; jedzenie; sklep; przyroda wokół mnie.
edukacja informatyczna
- tworzy proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np. zaproszenia, dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne i tekstowe – doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i prezentowania swoich pomysłów;
- zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu;
- posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;
Klasy V-VIII
Przedmiot
Treści programowe
Uczeń:
język angielski
- posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;
- posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową;
- posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów wskazanych w wymaganiach szczegółowych.
Warunki i zalecenia realizacji podstawy:
- wykorzystanie zajęć z języka obcego nowożytnego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych kultur, niekoniecznie tylko tych związanych z językiem docelowym, np. przez zachęcanie uczniów do refleksji nad zjawiskami typowymi dla kultur innych niż własna, stosowanie odniesień do kultury, tradycji i historii kraju pochodzenia uczniów oraz tworzenie sytuacji komunikacyjnych umożliwiających uczniom rozwijanie umiejętności interkulturowych.
informatyka
- wykorzystuje sieć komputerową (szkolną, sieć Internet): do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych, nawigując między stronami,
- uznaje i respektuje prawo do prywatności danych i informacji oraz prawo do ...