Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny "Dzień Języków Obcych - English All Around Me - 23. kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Języka Angielskiego" został przeprowadzony zdalnie w szkole podstawowej w klasach I-III oraz IV-VIII. Głównym celem projektu było uświadomienie uczniom powszechności języka angielskiego w otaczającym nas świecie i przydatności znajomości tego języka.
 Pobierz (docx, 21,0 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY – DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

„ENGLISH ALL AROUND ME … - 23. KWIETNIA OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO”

ROK SZKOLNY 2019/2020

I. CELE:

Wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych;

Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji;

Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności;

Inspirowanie do poszukiwania wiedzy i zainteresowań;

Doskonalenie umiejętności współpracy i kulturalnej zabawy.

Uświadomienie uczniom powszechności języka angielskiego w otaczającym nas świecie i przydatności znajomości tego języka;

Doskonalenie znajomości poprawnej pisowni.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Klasy I-III

Przedmiot

Treści programowe

Uczeń:

język angielski

- pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;

- wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, warto nauczyć się ich języka;

- potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych);

- posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele); moje miejsce zamieszkania (mój dom, moja miejscowość); moja szkoła; mój dzień, moje zabawy; jedzenie; sklep; przyroda wokół mnie.

edukacja informatyczna

- tworzy proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np. zaproszenia, dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne i tekstowe – doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i prezentowania swoich pomysłów;

- zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu;

- posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;

Klasy V-VIII

Przedmiot

Treści programowe

Uczeń:

język angielski

- posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;

- posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową;

- posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów wskazanych w wymaganiach szczegółowych.

Warunki i zalecenia realizacji podstawy:

- wykorzystanie zajęć z języka obcego nowożytnego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych kultur, niekoniecznie tylko tych związanych z językiem docelowym, np. przez zachęcanie uczniów do refleksji nad zjawiskami typowymi dla kultur innych niż własna, stosowanie odniesień do kultury, tradycji i historii kraju pochodzenia uczniów oraz tworzenie sytuacji komunikacyjnych umożliwiających uczniom rozwijanie umiejętności interkulturowych.

informatyka

- wykorzystuje sieć komputerową (szkolną, sieć Internet): do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych, nawigując między stronami,

- uznaje i respektuje prawo do prywatności danych i informacji oraz prawo do ...