Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA
AWANSU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
xxx
Wychowawca SOSZW w xxx
przy Zespole Placówek Oświatowych w xxx
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2017 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Przewidywana data ukończenia stażu: 31 maja 2020 r.
Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany
Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
L.p.
ZADANIA ROZWOJOWE
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
- Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie, komentarze i opinie ekspertów).
- Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach.
- Dzielenie się doświadczeniem- rozmowy na temat awansu z innymi nauczycielami.
- Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
- Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
wrzesień 2017
w okresie stażu
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły.
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- Gromadzenie dokumentacji.
- Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego.
- Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
cały okres stażu
cały okres stażu
czerwiec 2020
Notatki własne.
Ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły.
3.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
- Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju.
czerwiec 2020
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
L.p
ZADANIA ROZWOJOWE
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
1.
Analiza i samoocena własnej pracy,
obserwowanych zajęć.
- Ewaluacja i samoocena zajęć wychowawczych. - Analiza i refleksja nad własnymi osiągnięciami.
zgodnie z terminami wyznaczonymi przez Dyrekcję w ciągu stażu
Arkusze hospitacji, notatki własne.
2.
Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach prawa wewnątrzszkolnego określających zasady funkcjonowania szkoły.
- Analiza dokumentów obowiązujących w szkole.
- Aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych (Plany Pracy Zespołu Wychowawczego , SSU, Roczne
i Miesięczne Plany Pracy Opiekuńczo- Wychowawczej w SOSZW, inne wynikające z potrzeb placówki.
przez cały okres stażu
Potwierdzenia dyrektora szkoły.
3.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i rozwoju osobowego w wymiarze intelektualnym, etycznym, religijnym, kulturowymi społecznym.
- Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (WDN), kursach, warsztatach adekwatnych do potrzeb własnych i placówki.
- Udział w konferencjach i warsztatach metodycznych .
-Udział w zajęciach rozwijających własne pasje i zainteresowania.
- Udział w Radach Pedagogicznych
przez cały okres stażu
Potwierdzenia uczestnictwa.
4.
Podejmowanie dodatkowych zadań w celu rozwijania zainteresowań ...