Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO
„POZNAJEMY SYLWETKI WYBITNYCH BRYTYJCZYKÓW”
ROK SZKOLNY 2018/2019
I CELE PROJEKTU:
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
rozwijanie wrażliwości estetycznej;
doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
integracja uczniów;
zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;
budowanie świadomości kulturowej;
wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych;
kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur.
II REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Klasy IV-VIII:
język polski:
Uczeń:
korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje;
rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji;
rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań;
uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych);
język angielski:
Uczeń:
rozumie proste wypowiedzi ustne: znajduje w wypowiedzi określone informacje;
rozumie proste wypowiedzi pisemne: znajduje w tekście określone informacje;
tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: opisuje ludzi, przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości;
tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: opisuje ludzi, przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości;
przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformułowane w języku obcym;
przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim;
posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;
współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych).
plastyka:
Uczeń:
rozróżnia gatunki i tematykę dzieł w sztukach plastycznych (portret);
stosuje różnorodne techniki plastyczne (proste techniki graficzne, malarskie itp.).
Klasy III gimnazjum:
język polski:
Uczeń:
samodzielnie dociera do informacji – w książkach, prasie, mediach elektronicznych oraz w wypowiedziach ustnych;
świadomie, odpowiedzialnie, selektywnie korzysta (jako odbiorca i nadawca) z elektronicznych środków przekazywania informacji, w tym z Internetu.
język angielski:
Uczeń:
rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka: znajduje w tekście określone informacje;
rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne): znajduje w tekście określone informacje;
współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;
posiada elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka.
Plastyka:
Uczeń:
podejmuje działalność twórczą posługując się środkami wyrazu sztuk plastycznych.
III TERMINARZ:
1. Przedstawienie p. Dyrektor propozycji projektu edukacyjnego „Poznajemy sylwetki wybitnych Brytyjczyków” – początek listopada 2018 r.
2. Zaprezentowanie ...