Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to propozycja projektu edukacyjnego dla szkoły podstawowej. Projekt został przeprowadzony w ramach działalności Szkolnego Klubu Europejskiego w roku szkolnym 2018/2019.
 Pobierz (docx, 20,6 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO

„POZNAJEMY SYLWETKI WYBITNYCH BRYTYJCZYKÓW”

ROK SZKOLNY 2018/2019

I CELE PROJEKTU:

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

rozwijanie wrażliwości estetycznej;

doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

integracja uczniów;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;

budowanie świadomości kulturowej;

wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych;

kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur.

II REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Klasy IV-VIII:

język polski:

Uczeń:

korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje;

rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji;

rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań;

uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych);

język angielski:

Uczeń:

rozumie proste wypowiedzi ustne: znajduje w wypowiedzi określone informacje;

rozumie proste wypowiedzi pisemne: znajduje w tekście określone informacje;

tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: opisuje ludzi, przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości;

tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: opisuje ludzi, przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości;

przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformułowane w języku obcym;

przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim;

posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;

współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych).

plastyka:

Uczeń:

rozróżnia gatunki i tematykę dzieł w sztukach plastycznych (portret);

stosuje różnorodne techniki plastyczne (proste techniki graficzne, malarskie itp.).

Klasy III gimnazjum:

język polski:

Uczeń:

samodzielnie dociera do informacji – w książkach, prasie, mediach elektronicznych oraz w wypowiedziach ustnych;

świadomie, odpowiedzialnie, selektywnie korzysta (jako odbiorca i nadawca) z elektronicznych środków przekazywania informacji, w tym z Internetu.

język angielski:

Uczeń:

rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka: znajduje w tekście określone informacje;

rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne): znajduje w tekście określone informacje;

współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;

posiada elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka.

Plastyka:

Uczeń:

podejmuje działalność twórczą posługując się środkami wyrazu sztuk plastycznych.

III TERMINARZ:

1. Przedstawienie p. Dyrektor propozycji projektu edukacyjnego „Poznajemy sylwetki wybitnych Brytyjczyków” – początek listopada 2018 r.

2. Zaprezentowanie ...