Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego, który został opracowany i przeprowadzony w ramach działalności Szkolnych Kas Oszczędnościowych (SKO) wśród uczniów szkoły podstawowej w roku szkolnym 2019/2020. Głównym celem projektu było promowanie idei oszczędzania.
 Pobierz (docx, 26,7 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SKO

„ OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ OSZCZĘDZANIA”

ROK SZKOLNY 2019/2020

I. CELE PROJEKTU

Promowanie idei oszczędzania;

Zachęcenie do otwarcia konta w SKO;

Doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

Rozwijanie kreatywności i wrażliwości estetycznej;

Wzbogacenie wiedzy historycznej;

Wzbogacenie wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej;

Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadania;

Doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytych wiadomości w zadaniach praktycznych.

II. CZAS TRWANIA PROJEKTU – 21.10. – 31.10.2019 r.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

klasy I-III

Edukacja

Treści z podstawy programowej

Uczeń:

edukacja polonistyczna

słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;

słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.

wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;

pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;

stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne.

edukacja matematyczna

porównuje liczby; porządkuje liczby od najmniejszej do największej i odwrotnie; rozumie sformułowania typu: liczba o 7 większa, liczba o 10 mniejsza; stosuje znaki: <, =, >.

dodaje do podanej liczby w pamięci i od podanej liczby odejmuje w pamięci: liczbę jednocyfrową, liczbę 10, liczbę 100 oraz wielokrotności 10 i 100 (w prostszych przykładach);

dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe, zapisując w razie potrzeby cząstkowe wyniki działań lub, wykonując działania w pamięci, od razu podaje wynik;

analizuje i rozwiązuje zadania tekstowe proste i wybrane złożone; dostrzega problem matematyczny oraz tworzy własną strategię jego rozwiązania, odpowiednią do warunków zadania; opisuje rozwiązanie za pomocą działań, równości z okienkiem, rysunku lub w inny wybrany przez siebie sposób;

wykonuje obliczenia pieniężne; zamienia złote na grosze i odwrotnie, rozróżnia nominały na monetach i banknotach, wskazuje różnice w ich sile nabywczej.

edukacja społeczna

wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się, w tym przyjmując rolę lidera zespołu;

ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości.

edukacja plastyczna

wykonuje obliczenia pieniężne; zamienia złote na grosze i odwrotnie, rozróżnia nominały na monetach i banknotach, wskazuje różnice w ich sile nabywczej;

wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej;

klasy V-VIII

Przedmiot

Treści z podstawy programowej

język polski

tworzy spójne wypowiedzi w następujących formach gatunkowych: dialog ...