Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego przeprowadzonego w ramach działalności Szkolnego Klubu Europejskiego wśród uczniów szkoły podstawowej w roku szkolnym 2019/2020. Głównym celem projektu było wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych.
 Pobierz (docx, 20,0 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO

„ZAMKI SZKOCJI”

ROK SZKOLNY 2019/2020

I. CELE:

Wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych;

Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji;

Doskonalenie umiejętności redagowania krótkich notatek;

Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności;

Inspirowanie do poszukiwania wiedzy i zainteresowań;

Rozwijanie uzdolnień plastycznych;

Doskonalenie umiejętności współpracy i kulturalnej zabawy.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Przedmiot

Treści programowe

Uczeń:

język polski

- pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni;

- poprawnie używa znaków interpunkcyjnych: kropki, przecinka, znaku zapytania, znaku wykrzyknika, cudzysłowu, dwukropka, średnika, nawiasu.

- redaguje notatki;

- zna zasady budowania akapitów;

- doskonali różne formy zapisywania pozyskanych informacji;

- korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje;

- rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji;

- rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań;

- rzetelnie, z poszanowaniem praw autorskich, korzysta z informacji;

- rozwija umiejętności samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy;

język angielski

- posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;

- posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.

Warunki i zalecenia realizacji podstawy:

- wykorzystanie zajęć z języka obcego nowożytnego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych kultur, niekoniecznie tylko tych związanych z językiem docelowym, np. przez zachęcanie uczniów do refleksji nad zjawiskami typowymi dla kultur innych niż własna, stosowanie odniesień do kultury, tradycji i historii kraju pochodzenia uczniów oraz tworzenie sytuacji komunikacyjnych umożliwiających uczniom rozwijanie umiejętności interkulturowych.

geografia

Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.

Zalecenia i warunki realizacji:

- wprowadzenie takich metod i środków, które stwarzają warunki do dostrzegania piękna otaczającego świata w różnych jego aspektach, sprzyjających kontemplacji wartości przyrody i obiektów dziedzictwa kulturowego.

plastyka

- stosuje różnorodne techniki plastyczne (proste techniki graficzne, rzeźbiarskie, malarskie, elementy obrazowania cyfrowego fotograficznego i z wykorzystaniem wybranych graficznych programów komputerowych);

- w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem;

- wyraża w pracach plastycznych uczucia i emocje wobec rzeczywistości, a także płynące z inspiracji muzycznych czy literackich (impresja i ekspresja); rysuje, maluje, ilustruje zjawiska i wydarzenia realne i wyobrażone (także w korelacji z innymi przedmiotami);

informatyka

- wykorzystuje sieć komputerową (szkolną, sieć internet): do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych, nawigując między stronami,

- uznaje i respektuje prawo do prywatności danych i informacji oraz prawo do własności ...