Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO
„ZAMKI SZKOCJI”
ROK SZKOLNY 2019/2020
I. CELE:
Wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych;
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji;
Doskonalenie umiejętności redagowania krótkich notatek;
Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności;
Inspirowanie do poszukiwania wiedzy i zainteresowań;
Rozwijanie uzdolnień plastycznych;
Doskonalenie umiejętności współpracy i kulturalnej zabawy.
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Przedmiot
Treści programowe
Uczeń:
język polski
- pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni;
- poprawnie używa znaków interpunkcyjnych: kropki, przecinka, znaku zapytania, znaku wykrzyknika, cudzysłowu, dwukropka, średnika, nawiasu.
- redaguje notatki;
- zna zasady budowania akapitów;
- doskonali różne formy zapisywania pozyskanych informacji;
- korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje;
- rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji;
- rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań;
- rzetelnie, z poszanowaniem praw autorskich, korzysta z informacji;
- rozwija umiejętności samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy;
język angielski
- posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;
- posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.
Warunki i zalecenia realizacji podstawy:
- wykorzystanie zajęć z języka obcego nowożytnego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych kultur, niekoniecznie tylko tych związanych z językiem docelowym, np. przez zachęcanie uczniów do refleksji nad zjawiskami typowymi dla kultur innych niż własna, stosowanie odniesień do kultury, tradycji i historii kraju pochodzenia uczniów oraz tworzenie sytuacji komunikacyjnych umożliwiających uczniom rozwijanie umiejętności interkulturowych.
geografia
Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
Zalecenia i warunki realizacji:
- wprowadzenie takich metod i środków, które stwarzają warunki do dostrzegania piękna otaczającego świata w różnych jego aspektach, sprzyjających kontemplacji wartości przyrody i obiektów dziedzictwa kulturowego.
plastyka
- stosuje różnorodne techniki plastyczne (proste techniki graficzne, rzeźbiarskie, malarskie, elementy obrazowania cyfrowego fotograficznego i z wykorzystaniem wybranych graficznych programów komputerowych);
- w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem;
- wyraża w pracach plastycznych uczucia i emocje wobec rzeczywistości, a także płynące z inspiracji muzycznych czy literackich (impresja i ekspresja); rysuje, maluje, ilustruje zjawiska i wydarzenia realne i wyobrażone (także w korelacji z innymi przedmiotami);
informatyka
- wykorzystuje sieć komputerową (szkolną, sieć internet): do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych, nawigując między stronami,
- uznaje i respektuje prawo do prywatności danych i informacji oraz prawo do własności ...