Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi autorski program nauczania języka angielskiego w przedszkolu. Program jest realizowany od roku szkolnego 2018/2019 do chwili obecnej.
 Pobierz (docx, 107,7 KB)

Podgląd treści

„Przygody przedszkolaka z językiem angielskim”

Autorski program nauczania

języka angielskiego

w Przedszkolu Samorządowym w Jerce i Przedszkolu Samorządowym w Kopaszewie

zgodny z Podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego

z dnia 14 lutego 2017 roku

mgr Katarzyna Sztul

maj 2018

Spis treści

Opis programu

Metryczka

Założenia i adresaci programu

Charakterystyka dzieci w wieku przedszkolnym

Cele nauczania

Cele ogólne

Cele szczegółowe

2.2.1 Cele językowe

2.2.2. Cele wychowawcze

Treści nauczania

Zagadnienia leksykalne

Struktury gramatyczne

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Przykładowe połączenie zagadnień leksykalnych, struktur gramatycznych i funkcji komunikacyjnych

Procedury osiągania celów

Metody pracy z dziećmi

Metoda Reagowania Całym Ciałem (TPR)

Metoda audiolingwalna

Metoda naturalna

Procedury typowe dla pracy z dziećmi

4.2.1. Podejście narracyjne

4.2.2. Drama

4.2.3. Gry i zabawy

4.2.4. Przykłady gier i zabaw wykorzystywanych na zajęciach

4.2.5. Piosenki i rymowanki

4.2.6. Zajęcia plastyczne

Techniki nauczania

Techniki nauczania sprawności językowych

Techniki nauczanie słownictwa

Techniki nauczania struktur gramatycznych

Techniki nauczania wymowy

Techniki rozwijające sprawności motoryczne

Techniki rozwijające pamięć i spostrzegawczość

Techniki wdrażania autonomii dzieci w wieku przedszkolnym

Formy pracy

Materiały dydaktyczne

4.5.1. Pomoce dydaktyczne stosowane na zajęciach

4.5.2. Poradniki metodyczne

4.5.3. Źródła internetowe

Struktura i organizacja zajęć

4.6.1. Zasada bezpieczeństwa i prostoty zajęć

4.6.2. Zasada poglądowości

4.6.3. Zasada wielokrotnych powtórzeń

4.6.4. Zasada równowagi podczas zajęć

4.6.5. Stosowanie języka angielskiego na zajęciach

4.6.6. Integracja nauczania języka angielskiego z wychowaniem

przedszkolnym

5. Osiągnięcia dzieci i sposoby ich oceniania

5.1. Oczekiwane osiągnięcia dzieci

5.2. Ocenianie postępów dzieci

6. Przykładowe scenariusze zajęć

7. Ewaluacja programu

8. Bibliografia

Opis programu

Metryczka

Przedmiot: język angielski

Etap edukacyjny: wychowanie przedszkolne

Ilość godzin tygodniowo: 60 minut (2 zajęcia po 30 minut, 3 zajęcia po 20 minut lub 4

zajęcia po 15 minut)

Autor: mgr Katarzyna Sztul

Założenia i adresaci programu

Program został opracowany w oparciu o aktualnie obowiązującą Podstawę programową wychowania przedszkolnego, dla oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 roku, literaturę metodyczną oraz programy nauczania języka angielskiego dla przedszkoli, a także programy nauczania języka angielskiego dla klas I-III przygotowywane przez metodyków przedmiotu i autorów podręczników.

Program jest przeznaczony dla dzieci trzyletnich, czteroletnich, pięcioletnich oraz sześcioletnich. Grupy liczą maksymalnie 25 przedszkolaków. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i ...