Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Przygody przedszkolaka z językiem angielskim”
Autorski program nauczania
języka angielskiego
w Przedszkolu Samorządowym w Jerce i Przedszkolu Samorządowym w Kopaszewie
zgodny z Podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
z dnia 14 lutego 2017 roku
mgr Katarzyna Sztul
maj 2018
Spis treści
Opis programu
Metryczka
Założenia i adresaci programu
Charakterystyka dzieci w wieku przedszkolnym
Cele nauczania
Cele ogólne
Cele szczegółowe
2.2.1 Cele językowe
2.2.2. Cele wychowawcze
Treści nauczania
Zagadnienia leksykalne
Struktury gramatyczne
Sytuacje i funkcje komunikacyjne
Przykładowe połączenie zagadnień leksykalnych, struktur gramatycznych i funkcji komunikacyjnych
Procedury osiągania celów
Metody pracy z dziećmi
Metoda Reagowania Całym Ciałem (TPR)
Metoda audiolingwalna
Metoda naturalna
Procedury typowe dla pracy z dziećmi
4.2.1. Podejście narracyjne
4.2.2. Drama
4.2.3. Gry i zabawy
4.2.4. Przykłady gier i zabaw wykorzystywanych na zajęciach
4.2.5. Piosenki i rymowanki
4.2.6. Zajęcia plastyczne
Techniki nauczania
Techniki nauczania sprawności językowych
Techniki nauczanie słownictwa
Techniki nauczania struktur gramatycznych
Techniki nauczania wymowy
Techniki rozwijające sprawności motoryczne
Techniki rozwijające pamięć i spostrzegawczość
Techniki wdrażania autonomii dzieci w wieku przedszkolnym
Formy pracy
Materiały dydaktyczne
4.5.1. Pomoce dydaktyczne stosowane na zajęciach
4.5.2. Poradniki metodyczne
4.5.3. Źródła internetowe
Struktura i organizacja zajęć
4.6.1. Zasada bezpieczeństwa i prostoty zajęć
4.6.2. Zasada poglądowości
4.6.3. Zasada wielokrotnych powtórzeń
4.6.4. Zasada równowagi podczas zajęć
4.6.5. Stosowanie języka angielskiego na zajęciach
4.6.6. Integracja nauczania języka angielskiego z wychowaniem
przedszkolnym
5. Osiągnięcia dzieci i sposoby ich oceniania
5.1. Oczekiwane osiągnięcia dzieci
5.2. Ocenianie postępów dzieci
6. Przykładowe scenariusze zajęć
7. Ewaluacja programu
8. Bibliografia
Opis programu
Metryczka
Przedmiot: język angielski
Etap edukacyjny: wychowanie przedszkolne
Ilość godzin tygodniowo: 60 minut (2 zajęcia po 30 minut, 3 zajęcia po 20 minut lub 4
zajęcia po 15 minut)
Autor: mgr Katarzyna Sztul
Założenia i adresaci programu
Program został opracowany w oparciu o aktualnie obowiązującą Podstawę programową wychowania przedszkolnego, dla oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 roku, literaturę metodyczną oraz programy nauczania języka angielskiego dla przedszkoli, a także programy nauczania języka angielskiego dla klas I-III przygotowywane przez metodyków przedmiotu i autorów podręczników.
Program jest przeznaczony dla dzieci trzyletnich, czteroletnich, pięcioletnich oraz sześcioletnich. Grupy liczą maksymalnie 25 przedszkolaków. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i ...