Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja zawiera scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV. Główny cel zajęć to zdobycie przez uczniów umiejętności pytania o umiejętności i udzielania odpowiedzi na tego typu pytania.
 Pobierz (docx, 16,4 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

NAUCZYCIEL: Katarzyna Sztul

KLASA: IV b

DATA: 13.03.2017 r.

TEMAT: Czy umiesz… ? – redagowanie pytań i odpowiedzi.

Cel dydaktyczny:

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie i w typowych sytuacjach reaguje w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

potrafi powiedzieć, co potrafi i czego nie potrafi robić;

pyta o umiejętności innych osób;

udziela odpowiedzi na pytania dotyczące umiejętności;

nazywa wybrane umiejętności, poprawnie wymawia ich nazwy i je zapisuje.

Środki językowe:

- czasownik modalny CAN: I can swim. (Umiem pływać.), Cats can’t fly. (Koty nie umieją latać.), Can you dance? (Czy ty umiesz tańczyć?), Yes, I can. (Tak, umiem.), No, I can’t. (Nie, nie umiem.)

- nazwy umiejętności: ride a bike (jeździć rowerem), ride a horse (jeździć konno), play frisbee (grać we frisbee), rollerskate (jeździć na rolkach), jump (skakać), fly (latać), stand on your head (stać na głowie), juggle (żonglować), climb (wspinać się) itp.

Metody i techniki pracy:

- gra dydaktyczna („Simon says”, zgadywanki)

- gramatyczno-tłumaczeniowa;

- audiolingwalna

Formy interakcji:

- praca z całą klasą kierowaną przez nauczyciela;

- praca w parach/ małych grupach.

Pomoce dydaktyczne:

- podręcznik Steps Forward 1 – ćw. 1, 2. s.54.

- karty z wyrazami (rozsypanka wyrazowa)

- karty z ilustracjami przedstawiającymi umiejętności różnych postaci.

Fazy lekcji:

I. Wprowadzenie:

1) Powitanie uczniów. Sprawdzenie obecności. (1 min.)

2) Rozgrzewka językowa: Zabawa Simon says! – Nauczyciel wypowiada różne polecenia, np. Simon says, jump! Uczniowie mogą wykonać tylko polecenie poprzedzone zwrotem Simon says. Osoba, która popełni błąd odpada. ( 5 min.)

3) Rekapitulacja: Nauczyciel rzuca piłeczkę do dzieci (w losowej kolejności, aby stymulować ich koncentrację). Uczniowie muszą powiedzieć całymi zdaniami, co potrafią i czego nie potrafią robić, np. I can ride a bike. I can’t rollerskate. (4 min.)

II. Faza właściwa:

1) Przedstawienie tematu i celu lekcji (2 min.):

Topic: Can you dance?

Aim: Potrafię zapytać, czy ktoś potrafi wykonywać różne czynności.

Uczniowie zapisują temat i cel lekcji w zeszytach.

2) Prezentacja: Nauczyciel prosi klasę, aby na podstawie tematu lekcji ułożyli regułę: Jak pytamy o umiejętności? Nauczyciel zapisuje na tablicy przykładowe pytanie: Can you swim? oraz modele odpowiedzi: Yes, I can. / No, I can’t. Klasa przepisuje zdania do zeszytów. (3 min.)

3) Rymowanka: Uczniowie spoglądają w podręcznikach na przykładowe pytania i odpowiedzi z użyciem czasownika can. Wspólnie z bohaterem podręcznika robotem Clankerem wykonują rymowankę. (podr. ćw. 1. s. 54). (3 min.)

4) Nauczyciel rozdaje wybranym uczniom karty z różnymi wyrazami. Dzieci podchodzą do tablicy, odczytują wyrazy, które otrzymali i ustawiają się ...