Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
NAUCZYCIEL: Katarzyna Sztul
KLASA: IV b
DATA: 13.03.2017 r.
TEMAT: Czy umiesz… ? – redagowanie pytań i odpowiedzi.
Cel dydaktyczny:
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie i w typowych sytuacjach reaguje w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
potrafi powiedzieć, co potrafi i czego nie potrafi robić;
pyta o umiejętności innych osób;
udziela odpowiedzi na pytania dotyczące umiejętności;
nazywa wybrane umiejętności, poprawnie wymawia ich nazwy i je zapisuje.
Środki językowe:
- czasownik modalny CAN: I can swim. (Umiem pływać.), Cats can’t fly. (Koty nie umieją latać.), Can you dance? (Czy ty umiesz tańczyć?), Yes, I can. (Tak, umiem.), No, I can’t. (Nie, nie umiem.)
- nazwy umiejętności: ride a bike (jeździć rowerem), ride a horse (jeździć konno), play frisbee (grać we frisbee), rollerskate (jeździć na rolkach), jump (skakać), fly (latać), stand on your head (stać na głowie), juggle (żonglować), climb (wspinać się) itp.
Metody i techniki pracy:
- gra dydaktyczna („Simon says”, zgadywanki)
- gramatyczno-tłumaczeniowa;
- audiolingwalna
Formy interakcji:
- praca z całą klasą kierowaną przez nauczyciela;
- praca w parach/ małych grupach.
Pomoce dydaktyczne:
- podręcznik Steps Forward 1 – ćw. 1, 2. s.54.
- karty z wyrazami (rozsypanka wyrazowa)
- karty z ilustracjami przedstawiającymi umiejętności różnych postaci.
Fazy lekcji:
I. Wprowadzenie:
1) Powitanie uczniów. Sprawdzenie obecności. (1 min.)
2) Rozgrzewka językowa: Zabawa Simon says! – Nauczyciel wypowiada różne polecenia, np. Simon says, jump! Uczniowie mogą wykonać tylko polecenie poprzedzone zwrotem Simon says. Osoba, która popełni błąd odpada. ( 5 min.)
3) Rekapitulacja: Nauczyciel rzuca piłeczkę do dzieci (w losowej kolejności, aby stymulować ich koncentrację). Uczniowie muszą powiedzieć całymi zdaniami, co potrafią i czego nie potrafią robić, np. I can ride a bike. I can’t rollerskate. (4 min.)
II. Faza właściwa:
1) Przedstawienie tematu i celu lekcji (2 min.):
Topic: Can you dance?
Aim: Potrafię zapytać, czy ktoś potrafi wykonywać różne czynności.
Uczniowie zapisują temat i cel lekcji w zeszytach.
2) Prezentacja: Nauczyciel prosi klasę, aby na podstawie tematu lekcji ułożyli regułę: Jak pytamy o umiejętności? Nauczyciel zapisuje na tablicy przykładowe pytanie: Can you swim? oraz modele odpowiedzi: Yes, I can. / No, I can’t. Klasa przepisuje zdania do zeszytów. (3 min.)
3) Rymowanka: Uczniowie spoglądają w podręcznikach na przykładowe pytania i odpowiedzi z użyciem czasownika can. Wspólnie z bohaterem podręcznika robotem Clankerem wykonują rymowankę. (podr. ćw. 1. s. 54). (3 min.)
4) Nauczyciel rozdaje wybranym uczniom karty z różnymi wyrazami. Dzieci podchodzą do tablicy, odczytują wyrazy, które otrzymali i ustawiają się ...