Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja zawiera scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy VIII. Główny cel zajęć stanowi zdobycie przez uczniów umiejętności nazywania elementów krajobrazu. Podczas lekcji wykorzystywane są ćwiczenia przygotowane na różnych platformach edukacyjnych online.
 Pobierz (docx, 17,0 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

NAUCZYCIEL: Katarzyna Sztul (Zespół Szkół w Jerce)

KLASA: 8 a

DATA: 28.11.2018 r.

TEMAT: Poznajemy nazwy elementów krajobrazu.

Cel dydaktyczny: zna i stosuje środki językowe – słownictwo związane ze światem przyrody

Cele szczegółowe:

Uczeń:

- zna i stosuje nazwy elementów krajobrazu;

- kategoryzuje pojęcia;

- czyta ze zrozumieniem pytania z quizu geograficznego;

- współpracuje zgodnie z rówieśnikami w grupie.

Środki językowe: nazwy elementów krajobrazu, np. dunes (wydmy), desert (pustynia), river (rzeka), mountain (góra), lake (jezioro), sea (morze), valley (dolina) itd.

Metody i techniki pracy:

metoda audiolingwalna;

gra dydaktyczna;

burza mózgów;

gramatyczno-tłumaczeniowa

Formy interakcji:

- praca w grupach; - praca w parach; - praca z całą klasą kierowaną przez nauczyciela.

Podręcznik: ”English Plus Options dla klasy VIII” (Oxford University Press)

Pomoce dydaktyczne:

zeszyt ćwiczeń;

ćwiczenie online przygotowane przez nauczyciela na platformie edukacyjnej LearningApps.org;

komputer;

monitor interaktywny;

Internet;

ksero z listą słówek z lekcji (zał.1.);

quiz przygotowany przez nauczyciela na stronie baamboozle.com;

krzyżówka utrwalająca nazwy elementów krajobrazu przygotowana za pomocą strony toolsforeducators.com.

Fazy lekcji:

I. Wprowadzenie:

1) Powitanie uczniów. Sprawdzenie obecności. (1 min.)

2) Nauczyciel (N.) przedstawia cele zajęć i zapisuje na tablicy temat i główny cel lekcji:

Subject: Talking about nature.

Aim: I can use and understand the names of natural features.

Uczniowie (U.) notują temat i cel w zeszytach. (2 min.)

II. Rozgrzewka językowa: Burza mózgów – N. zapisuje na tablicy interaktywnej hasło NATURE. U. podają swoje skojarzenia z tym hasłem i podchodzą do monitora, aby je zapisać. N. czuwa nad poprawną wymową i pisownią podawanych przez uczniów wyrazów. (5 min.)

III. Faza właściwa:

1. Prezentacja słownictwa: N. uruchamia ćwiczenie online przygotowane na platformie LearningApps.org. Zadaniem U. jest pogrupowanie wyświetlanych nazw elementów krajobrazu do odpowiedniej kategorii. N. wyświetla poszczególne nazwy. U. podają tłumaczenie słówka na język polski i umieszczają je w odpowiedniej kategorii (LAND – ląd, WATER – woda). W przypadku, gdy U. nie znają wyświetlanego słowa, N. zachęca ich do wyszukania znaczenia w słowniczku dołączonym do zeszytu ćwiczeń. Po ukończeniu zadania, U. powtarzają za N. wszystkie wyrazy. (10 min.)

2. Quiz geograficzny: N. dzieli klasę na dwie drużyny. N. uruchamia grę przygotowaną na platformie baamboozle.com. Drużyna wybiera numer pytania. N. wyświetla pytanie. U. w danej drużynie muszą przeczytać je ze zrozumieniem i wybrać prawidłową odpowiedź. Za prawidłowe rozwiązanie otrzymują 5 punktów. (12 min.)

3. Ćwiczenia utrwalające: U. w parach rozwiązują krzyżówkę utrwalającą znajomość nazw elementów krajobrazu. N. monitoruje ich pracę i sprawdza prawidłowość odpowiedzi. (5 min.)

IV. Podsumowanie ...