Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
NAUCZYCIEL: Katarzyna Sztul (Zespół Szkół w Jerce)
KLASA: I a gimnazjum (grupa zaawansowana)
DATA: 28.02.2017 r.
TEMAT: Budowa i zastosowanie czasu past continuous.
Cel dydaktyczny:
Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
relacjonuje wydarzenia z przeszłości z użyciem czasu past continuous;
relacjonuje wydarzenia z przeszłości używając spójnika while (podczas gdy);
zna i stosuje słownictwo z tekstu o wodospadzie Niagara.
Środki językowe:
- czas przeszły past continuous, np.: I was reading a book yesterday at seven. (Czytałam książkę wczoraj o siódmej.), The baby was crying while the man was watching TV. (Dziecko płakało, podczas gdy mężczyzna oglądał telewizję.)
- słownictwo z tekstu o wodospadzie Niagara.
Metody i techniki pracy:
- gra dydaktyczna;
- ćwiczenia przedmiotowe.
Formy interakcji:
- praca samodzielna;
- praca z całą klasą kierowaną przez nauczyciela;
- praca w parach/ małych grupach.
Pomoce dydaktyczne:
- karteczki do losowania zawierające zdania z lukami (przypomnienie słownictwa z tekstu omawianego na poprzedniej lekcji) - (zał.1);
- prezentacja multimedialna (przedstawienie czasu past continuous);
- piłeczka;
- podkład muzyczny;
- karta pracy - (zał.2);
- karty obrazkowe przedstawiające różne czynności;
- karta ewaluacyjna (zał.3).
Fazy lekcji:
I. Wprowadzenie:
1) Powitanie uczniów. Sprawdzenie obecności. (1 min.)
2) Rozgrzewka językowa (rekapitulacja): Każdy uczeń losuje ze słoika karteczkę zawierającą zdanie z luką (zał.1) . Należy je uzupełnić używając słownictwa występującego w tekście omówionym podczas ostatniej lekcji. Uczniowie odczytują głośno wylosowane zdania. (5 min.)
II. Faza właściwa:
1) Przedstawienie tematu i celu lekcji (2 min.):
Subject: Ben was reading a book while his cat was sleeping.
Aim: Potrafię relacjonować wydarzenia z przeszłości używając czasu Past Continuous.
2) Prezentacja (zał.2): Nauczyciel wyjaśnia zastosowanie czasu past continuous, prezentuje przykłady budowy tego czasu i jego zastosowania. Uczniowie zapisują notatkę do zeszytu. (prezentacja multimedialna) (10 min.)
3) Ćwiczenia utrwalające: Nauczyciel wyświetla serię ilustracji. Wskazani uczniowie opowiadają, co robiły postacie przedstawione na tych zdjęciach używając czasu past continuous oraz spójnika „while”. (8 min.)
4) Gra dydaktyczna: Nauczyciel włącza muzykę. Uczniowie rzucają do siebie piłeczkę. W pewnym momencie nauczyciel zatrzymuje muzykę. Osoba, która trzyma piłkę musi powiedzieć całym zdaniem, co robiły postacie na pokazywanych przez nauczyciela obrazkach. (6 min.)
5) Produkcja: Nauczyciel rozdaje karty pracy zawierające ilustrację przedstawiającą ulicę pełną ludzi wykonujących różne czynności (zał.2). Uczniowie w parach opowiadają, co robiły osoby na ilustracji. Nauczyciel przysłuchuje się rozmowom uczniów. Następnie, wskazane osoby głośno na forum klasy opisują obrazek. (5 min.)
III. Faza podsumowująca:
1) Nauczyciel zadaje pytania sprawdzające opanowanie przez uczniów wiadomości z tej lekcji: Kiedy używamy czasu ...