Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja zawiera scenariusz lekcji języka angielskiego przeprowadzonej w klasie I gimnazjum. Pomysły zawarte w scenariusz mogą być z powodzeniem wykorzystane w klasie VII lub VIII podczas wprowadzania, bądź utrwalania znajomości czasu past continuous.
 Pobierz (docx, 122,1 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

NAUCZYCIEL: Katarzyna Sztul (Zespół Szkół w Jerce)

KLASA: I a gimnazjum (grupa zaawansowana)

DATA: 28.02.2017 r.

TEMAT: Budowa i zastosowanie czasu past continuous.

Cel dydaktyczny:

Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

relacjonuje wydarzenia z przeszłości z użyciem czasu past continuous;

relacjonuje wydarzenia z przeszłości używając spójnika while (podczas gdy);

zna i stosuje słownictwo z tekstu o wodospadzie Niagara.

Środki językowe:

- czas przeszły past continuous, np.: I was reading a book yesterday at seven. (Czytałam książkę wczoraj o siódmej.), The baby was crying while the man was watching TV. (Dziecko płakało, podczas gdy mężczyzna oglądał telewizję.)

- słownictwo z tekstu o wodospadzie Niagara.

Metody i techniki pracy:

- gra dydaktyczna;

- ćwiczenia przedmiotowe.

Formy interakcji:

- praca samodzielna;

- praca z całą klasą kierowaną przez nauczyciela;

- praca w parach/ małych grupach.

Pomoce dydaktyczne:

- karteczki do losowania zawierające zdania z lukami (przypomnienie słownictwa z tekstu omawianego na poprzedniej lekcji) - (zał.1);

- prezentacja multimedialna (przedstawienie czasu past continuous);

- piłeczka;

- podkład muzyczny;

- karta pracy - (zał.2);

- karty obrazkowe przedstawiające różne czynności;

- karta ewaluacyjna (zał.3).

Fazy lekcji:

I. Wprowadzenie:

1) Powitanie uczniów. Sprawdzenie obecności. (1 min.)

2) Rozgrzewka językowa (rekapitulacja): Każdy uczeń losuje ze słoika karteczkę zawierającą zdanie z luką (zał.1) . Należy je uzupełnić używając słownictwa występującego w tekście omówionym podczas ostatniej lekcji. Uczniowie odczytują głośno wylosowane zdania. (5 min.)

II. Faza właściwa:

1) Przedstawienie tematu i celu lekcji (2 min.):

Subject: Ben was reading a book while his cat was sleeping.

Aim: Potrafię relacjonować wydarzenia z przeszłości używając czasu Past Continuous.

2) Prezentacja (zał.2): Nauczyciel wyjaśnia zastosowanie czasu past continuous, prezentuje przykłady budowy tego czasu i jego zastosowania. Uczniowie zapisują notatkę do zeszytu. (prezentacja multimedialna) (10 min.)

3) Ćwiczenia utrwalające: Nauczyciel wyświetla serię ilustracji. Wskazani uczniowie opowiadają, co robiły postacie przedstawione na tych zdjęciach używając czasu past continuous oraz spójnika „while”. (8 min.)

4) Gra dydaktyczna: Nauczyciel włącza muzykę. Uczniowie rzucają do siebie piłeczkę. W pewnym momencie nauczyciel zatrzymuje muzykę. Osoba, która trzyma piłkę musi powiedzieć całym zdaniem, co robiły postacie na pokazywanych przez nauczyciela obrazkach. (6 min.)

5) Produkcja: Nauczyciel rozdaje karty pracy zawierające ilustrację przedstawiającą ulicę pełną ludzi wykonujących różne czynności (zał.2). Uczniowie w parach opowiadają, co robiły osoby na ilustracji. Nauczyciel przysłuchuje się rozmowom uczniów. Następnie, wskazane osoby głośno na forum klasy opisują obrazek. (5 min.)

III. Faza podsumowująca:

1) Nauczyciel zadaje pytania sprawdzające opanowanie przez uczniów wiadomości z tej lekcji: Kiedy używamy czasu ...