Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
NAUCZYCIEL: Katarzyna Sztul
KLASA: 1 b
DATA: 25.02.2020 r.
TEMAT: Utrwalenie nazw części twarzy w oparciu o historyjkę pt. ”Zabadella”.
CEL OGÓLNY:
Uczeń potrafi nazywać części twarzy.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
wskazuje części twarzy zgodnie z instrukcją nauczyciela;
słucha historyjki obrazkowej i podnosi rękę we wskazanych momentach;
rozmawia po polsku na temat sytuacji w historyjce oraz dotychczasowych losów bohaterów;
wskazuje właściwe scenki w trakcie słuchania nagranej historyjki obrazkowej;
powtarza kwestie z historyjki za nauczycielem lub nagraniem;
odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące obrazków przedstawiających twarze;
koloruje postacie potworów według usłyszanych w nagraniu wskazówek;
zgodnie współpracuje z kolegą/koleżanką podczas zabawy.
ŚRODKI JĘZYKOWE: nazwy części twarzy: head, hair, eyes, ears, mouth, nose
METODY I TECHNIKI PRACY:
ćwiczenia praktyczne;
gra i zabawa językowa;
metoda audiolingwalna;
metoda narracyjna.
FORMY INTERAKCJI:
praca z całą klasą kierowaną przez nauczyciela;
praca w parach.
PODRĘCZNIK: Gold Sparks dla klasy I (Oxford University Press)
POMOCE DYDAKTYCZNE:
karty obrazkowe przedstawiające części twarzy;
karty wyrazowe z nazwami części twarzy;
karty przedstawiające historyjkę obrazkową;
koperty;
pacynka „Zabadella”;
nagrania audio: wierszyk, piosenka powitalna, piosenka pożegnalna, opisy postaci, historyjka;
video przedstawiające historyjkę;
nagranie piosenki ”Pass the beanbag”;
gra planszowa, pionki i kostka dla każdej pary;
komputer, głośniki;
magnesy;
miękka piłeczka.
FAZY LEKCJI:
1. Czynności organizacyjne (2 min.):
sprawdzenie obecności;
wykonanie piosenki powitalnej.
2. Rozgrzewka językowa (3 min.):
Zabawa ”Simon says” – Nauczyciel wydaje różne polecenia. Dzieci wykonują je tylko wtedy, gdy poprzedzone są zwrotem ”Simon says”. Uczeń, który się pomyli, odpada z gry, siada.
3. Powtórzenie słownictwa z poprzednich zajęć (6 min.) :
Nauczyciel umieszcza na tablicy 6 kopert, w których znajdują się karty obrazkowe przedstawiające części twarzy. Zadaniem uczniów jest odgadnąć, jakie części twarzy znajdują się w poszczególnych kopertach. Gdy dzieci odgadną, nauczyciel wyciąga obrazek z koperty i umieszcza go na tablicy.
Nauczyciel pokazuje karty wyrazowe z nazwami części twarzy. Wskazane dzieci czytają głośno wyrazy, podchodzą do tablicy i umieszczają karty przy odpowiednich obrazkach.
Dzieci wykonują wierszyk poznany na poprzednich zajęciach. Podczas recytacji wskazują odpowiednie części twarzy.
4. Ćwiczenia utrwalające:
Dzieci oglądają historyjkę o przygodach Julii, Marka i wróżki Zabadelli (2 min.).
Wybrany uczeń opowiada w języku polskim historyjkę, którą dzieci przed chwilą oglądały. (2 min.)
Nauczyciel odtwarza nagranie z historyjką, pokazuje karty przedstawiające poszczególne części historyjki. Zatrzymuje co jakiś czas nagranie i zadaje pytania dotyczące treści historyjki. Zachęca dzieci do udzielania krótkich odpowiedzi w języku angielskim. (3 min.)
Dzieci otwierają podręczniki i śledzą historyjkę, wskazują odpowiednie scenki, podnoszą rękę ...