Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Zajmowane stanowisko: pedagog
Miejsce pracy: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Okres stażu: od 01.09.2013 do 31.05.2016
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
pedagoga ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego
Sprawozdanie za okres od 1.09.2013r. – 31.05 2016r.
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2016r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
1 września 2008r. rozpoczęłam pracę jako pedagog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pińczowie. W czerwcu 2002r. ukończyłam Akademię Świętokrzyską im. Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku pedagogika uzyskując tytuł magistra w zakresie rewalidacji z terapią pedagogiczną. Pracując zawodowo w październiku 2010 r. podjęłam studia podyplomowe w zakresie pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika dające mi uprawnienia do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Stopień nauczyciela kontraktowego uzyskałam w sierpniu 2009r.
UDZIAŁ W REALIZACJI ZADAŃ OGÓLNOPORADNIANYCH
Po uzyskaniu awansu na nauczyciela kontraktowego pogłębiałam swoją wiedzę i umiejętności, doskonaliłam swój warsztat pracy, wiedzę z zakresu prawa oświatowego przepisów dotyczących organizacji i funkcjonowania poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz starałam się wykorzystywać nabyte umiejętności, aby skutecznie realizować jej zadania. Staż na stopień nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 1 września 2013r. , składając pisemny wniosek do dyrektora poradni, która po pozytywnym rozpatrzeniu przydzielił mi opiekuna stażu.
We współpracy z opiekunem stażu opracowałam plan rozwoju zawodowego uwzględniając wymagania dotyczące awansu zawodowego, potrzeby placówki oraz podniesienie własnych kompetencji zawodowych. Plan rozwoju zawodowego został zatwierdzony przez dyrektora 02.09.2013r. Analizowałam przepisy prawa oświatowego, brałam czynny udział w wypełnianiu zadań statutowych placówki. Moje działania zawodowe ukierunkowane są na diagnozę dzieci i młodzieży mającymi trudności w nauce, specyficzne trudności w uczeniu się, na prowadzeniu terapii pedagogicznej uczniów z deficytami rozwojowymi, obniżonymi umiejętnościami intelektualnymi.
Na podstawie przeprowadzonych diagnoz formułuję opinie i orzeczenia. Prowadzę również badania przesiewowe dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży w szkołach. Prowadzę prelekcje dla rodziców na temat przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole. Stale współpracuję z nauczycielami i pedagogami szkół z rejonu poradni.
W trakcie trwania stażu starałam się realizować zadania, których wykonanie założyłam w planie rozwoju zawodowego. Był to dla mnie czas intensywnej pracy nad podnoszeniem swoich kwalifikacji zawodowych, wzrostu jakości mojej pracy i w związku z tym jeszcze lepszego funkcjonowania placówki. Na bieżąco starałam się weryfikować swoje działania oraz oceniałam ich skuteczność. Prowadziłam konsultacje z opiekunem stażu oraz innymi pracownikami, dzięki nim poszerzałam moją wiedzę ...