Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
TEMAT DNIA: Mój dom – moja rodzina.
DATA: 19.11.2019 r.
PROWADZĄCY: Targosz Elżbieta
OBSERWUJĄCY ZAJĘCIA: Franciszek Paleta
CZAS TRWANIA: 60 minut
GRUPA: I klasa
CEL GŁÓWNY:
- utrwalenie i sprawdzenie posiadanych przez dzieci wiadomości o rodzinie i domu,
- tworzenie pozytywnych kontaktów w grupie, integracja.
CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
- uświadomią sobie potrzeby miłości rodzinnej w życiu każdego człowieka,
- uczestniczy w zabawach tematycznych i integracyjnych;- słucha krótkich utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści;- doskonali umiejętności językowe;- dokonuje analizy i syntezy sylabowej prostych wyrazów;- stosuje się do zasad bezpieczeństwa - usprawnianie umiejętności przeliczania;
- dziecko zna stosunki pokrewieństwa w rodzinie, - wymienia członków swojej najbliższej rodziny.- wykazuje się empatią w kontaktach międzyludzkich,
Kompetencje kluczowe realizowane w czasie zajęć:
Porozumiewanie się w języku ojczystym – zdolność dzieci do wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii, rozumienie ze słuchu, odpowiadanie na pytania do wiersza, mówienie pełnymi zdaniami, wzbogacanie słownictwa, czytanie.
Porozumiewanie się w językach obcych – zdolność do rozumienia wyrazów, rozumienie ze słuchu, mówienie.
Kompetencje matematyczne - umiejętność rozwijania i wykorzystywania myślenia matematycznego w celu rozwiązywania problemów wynikających z codziennych sytuacji. Wykonywanie obliczeń w zakresie 10 (dodawanie i odejmowanie). Prędkość prawidłowego obliczenia warunkuje sukces grupy.
Kompetencje informatyczne – obejmują umiejętne i krytyczne wykorzystywanie technologii społeczeństwa informacyjnego (TSI) w nauce dziecka. Wykorzystywanie aplikacji Learning Apps do zadań wykonywanych przez dzieci. Dzieci nabywają umiejętność realnego wykorzystywania w nauce technologii informatycznych.
Umiejętność uczenia się - zdolność konsekwentnego i wytrwałego uczenia się dzieci poprzez zabawę, efektywnego zarządzania czasem i informacjami, zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Umiejętność korzystania z wcześniejszych doświadczeń w uczeniu się i ogólnych doświadczeń życiowych, w celu wykorzystywania i stosowania wiedzy i umiejętności w różnorodnych kontekstach.
Kompetencje społeczne i obywatelskie – umiejętność współdziałania w grupie, rozwiązywanie ewentualnych konfliktów w sposób pożądany społecznie.
Inicjatywność i przedsiębiorczość - zdolność uczniów do realizowania swoich pomysłów przy budowie domu. Kreatywne i innowacyjne podejście do tematu.
Świadomość i ekspresja kulturalna – odwoływanie się do uczuć, relacji panujących w rodzinie dziecka, umiejętność budowy domu – wyraz ekspresji twórczej.
METODY PRACY:
pogadanka,
podające,
,,burza mózgów”,
aktywne, praktycznego działania.
FORMY PRACY:
- indywidualna,
- zbiorowa
- grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kartony, klej, rzutnik, komputer, pudełko z lusterkiem, pary rodzin – karty, zdjęcia zwierząt i ich mieszkań, chusta animacyjna, kartoniki z działaniami, krzesełka, teksty wierszy, sznurek, karty pokazowe, karteczki, plansze, tamburyn.
Przebieg zajęć:
Część wstępna
1. Nauczyciel wita wszystkich, którzy:
– kochają swoją mamę i tatę – dzieci robią krok do przodu,
– lubią bawić się z rodzeństwem
Zabawa trwa do momentu, kiedy wszystkie dzieci zostaną powitane.
2 ...