Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
organizacyjno-programowo-metodyczna
Imię i nazwisko autora:
Anna Łakomska
Temat innowacji:
our common big little dictionary
nasz wspólny wielki mały słownik
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie
Autor: mgr Anna Łakomska- nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie, nauczyciel mianowany
Temat: rozwijanie znajomości słownictwa poprzez różnorodną aktywność dziecka w tym zakresie
Przedmiot: język angielski
Rodzaj innowacji: organizacyjno-programowo-metodyczna
Miejsce innowacji:
Data wprowadzenia: wrzesień 2018
Data zakończenia: czerwiec 2019
Podstawa prawna:
art.1 pkt 18, art.44 ust.1 pkt 3, art.55 ust.1 pkt 4, art. 68 ust.1 pkt 9, art.86 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949).
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są chętni uczniowie klas II i III. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach godziny świetlicowej w wymiarze 1 godziny tygodniowo,
W innych szkołach o miejscu i czasie innowacji decyduje nauczyciel prowadzący.
Niniejsza innowacja ma na celu rozbudzenie zainteresowania nauką języka obcego oraz wprowadzając element rywalizacji i przygody przyczynić się do zwiększenia zasobu słownictwa.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Pomysł na tę innowację pojawił się po przeprowadzeniu konkursu międzyszkolnego dla klas III. Już w trakcie jego przygotowywania zdałam sobie sprawę z tego, że różnice w zasobie słownictwa są znaczne mimo, że każdy nauczyciel realizuje tą samą podstawę. Program ten ma sprawić, by każdy jego uczestnik był wyposażony w ten sam pakiet słownictwa.
Opis innowacji:
Wstęp
W dzisiejszych czasach jakże ważna stała się umiejętność komunikacji i współpracy a także odpowiedzialności za powierzone zadania i tym właśnie ideom odpowiada niniejsza innowacja.
W każdej ze zgłoszonych szkół będzie pracował zespół projektowy złożony z uczniów klas II i III. Będzie on liczył 5 - 10 uczniów. Każdy z tych zespołów będzie dodawał do danego zakresu tematycznego po 5 nazw rzeczy, które jednocześnie będą zilustrowane w ciekawy, twórczy sposób. Poszczególne zagadnienia będą dołączały do słownika, który będzie „wędrował” do innej szkoły i będzie tam uzupełniany o inne wyrazy i „przesyłany” dalej. W momencie, kiedy wszystkie szkoły biorące udział dodają swoją część następuje zmiana kategorii i wszystkie grupy ponownie dodają swoje kategorie. Poszczególne grupy mają określony czas na wykonanie zadania – najwyżej 12 dni.
Zakończenie prac grup projektowych następuje w maju. W międzyczasie grupy zapoznają się z wszystkimi wpisami i utrwalają słownictwo w powstałym „słowniku”.
W czerwcu w ramach podsumowania i sprawdzenia efektywności innowacji ...