Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
programowo-organizacyjno-metodyczna
Imię i nazwisko autora:
Anna Łakomska
Temat innowacji:
W krainie języka angielskiego
Nazwa szkoły: Publiczne Przedszkole w Osjakowie
Autor: mgr Anna Łakomska- nauczyciel języka angielskiego w Publicznym Przedszkolu w Osjakowie, nauczyciel mianowany
Temat: rozwijanie wiedzy na temat krajów anglojęzycznych
Przedmiot: wychowanie przedszkolne/ język angielski
Rodzaj innowacji: mieszana
Miejsce innowacji: Publiczne Przedszkole w Osjakowie
Data wprowadzenia: wrzesień 2018
Data zakończenia: grudzień 2018
Podstawa prawna:
art.1 pkt 18, art.44 ust.1 pkt 3, art.55 ust.1 pkt 4, art. 68 ust.1 pkt 9, art.86 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949).
Zakres innowacji:
Innowacja będzie realizowana raz w tygodniu w środy w godzinach 14.30-15.00, czyli każde spotkanie będzie trwało 30 minut.
Projekt będzie realizowany w grupie mieszanej wiekowo liczącej ok. 15 przedszkolaków. Będą w nim uczestniczyły wszystkie te dzieci, które będą wtedy w placówce. Program ten będzie trwał 4 miesiące.
Zajęcia te mają na celu rozwijanie wiedzy na temat krajów anglojęzycznych poprzez udział w warsztatach, pogadankach, pokazach, pracach plastycznych i oglądaniu dostępnych autentycznych przedmiotów.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Naturalną potrzebą dzieci w wieku przedszkolnym jest „głód wiedzy”. Spontanicznie zadają pytania i oczekują natychmiastowych odpowiedzi. Część pytań, które słyszałam podczas zajęć języka angielskiego dotyczyła też treści kulturowych poszczególnych krajów anglojęzycznych. Podczas typowych spotkań z powodu braku odpowiednich materiałów nie zawsze byłam w stanie wyczerpująco odpowiedzieć na pytania z tego zakresu, czy pokazać to, co jest ważne dla danego tematu dlatego też powstał ten program, który ma zaspokoić naturalną potrzebę wiedzy.
Opis innowacji:
Wstęp
We współczesnym świecie niezbędne jest wyposażenie młodego człowieka w wiedzę pozwalającą mu na rozwijanie świadomości międzykulturowej. Młody człowiek powinien wiedzieć jakie są najważniejsze różnice między poszczególnymi krajami, jakie są charakterystyczne dla danego kraju osoby, zwyczaje i najważniejsze elementy życia codziennego. Młodzi podróżnicy poznają także symbole narodowe i dowiedzą się jakie są charakterystyczne zwierzęta i rośliny w danym państwie.
Przedszkolaki-podróżnicy będą „odwiedzali” różne państwa anglojęzyczne. Każde z państw będzie „zwiedzane” według następującego porządku:
1. symbole narodowe i ważne fakty kulturowe;
2. życie codzienne, zwyczaje świąteczne;
3. rośliny i zwierzęta
4. projekt podsumowujący wiedzę na temat danego państwa.
Poszczególne segmenty „wycieczek” będą dokumentowane i w postaci fotogalerii udostępniane na stronie internetowej przedszkola.
Ponadto podczas zajęć powstaną prace, które będą tworzyły „album wycieczkowy”, a na końcu każdego etapu projektu grupa wspólnie wykona plakat podsumowujący wiedzę i zachęcający do odwiedzenia danego państwa.
II. Założenia ...