Dodaj publikację
Autor
Marcin Dąbek
Data publikacji
2020-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Każdy uczeń online posiada unikalne cechy. Dzisiejsi uczniowie online to przede wszystkim ludzie , którzy z dnia na dzień musieli pozostać w domach i zmierzyć się z zupełnie nowym wyzwaniem jakim stało się nauczanie zdalne.
 Pobierz (pdf, 112,7 KB)

Podgląd treści

Jak być skutecznym w nauce zdalnej ?


Każdy uczeń online posiada unikalne cechy. Dzisiejsi uczniowie online to przede wszystkim
ludzie , którzy z dnia na dzień musieli pozostać w domach i zmierzyć się z zupełnie nowym
wyzwaniem jakim stało się nauczanie zdalne. Tradycyjna szkoła nigdy nie odejdzie, ale wirtualna
klasa powoli staję się znaczącym graczem w dzisiejszej społeczności edukacyjnej. Zdajemy sobie
sprawę, że dostęp do narzędzi, które wspomagają nauczanie online , w niektórych przypadkach, jest
albo ograniczony albo po prostu brak jest jakiegokolwiek sprzętu do komunikacji zdalnej. Jednakże
chciałbym , abyśmy skupili się na tym co uczeń online powinien :

- Być otwarty na dzielenie się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami edukacyjnymi jako część
procesu uczenia się.

Często zauważamy, że nie tylko uczniowie lecz także ich opiekunowie zwracają uwagę , że nauka
online wymaga od nich bardzo dużego doświadczenia . Jednakże taka forma komunikacji eliminuje
bariery wizualne, które utrudniają niektórym osobom wyrażanie siebie. Ponadto uczeń otrzymuje
czas na zastanowienie się nad informacjami przed udzieleniem odpowiedzi. Środowisko online
powinno być otwarte i przyjazne.


- Potrafić komunikować się poprzez wypowiedź pisemną.

W nauczaniu online prawie wszystkie komunikaty są pisane, dlatego ważne jest, aby uczniowie
czuli się komfortowo w wyrażaniu siebie w formie pisemnej. Wielu uczniów ma ograniczone
możliwości pisania, które powinny być poruszone przed lub w ramach nauki online.

- Włączyć wewnętrzną motywacje i być zdyscyplinowanym
Z wolnością i elastycznością środowiska online wiąże się także duża odpowiedzialność. Proces
online wymaga prawdziwego zaangażowania i dyscypliny, aby nadążać za jego przebiegiem.

- Być chętny do "wypowiadania się" w razie pojawienia się problemów.
Wiele z mechanizmów komunikacji „bez słów”, które nauczyciele używają do określenia, czy
uczniowie mają problemy (chaos, frustracja, nuda, nieobecność, itp.) nie są możliwe w podstawach
nauki online. Jeśli uczeń napotyka trudności na jakimkolwiek poziomie (albo z technologią, albo z
treścią zadania lub lekcji ), powinien o tym od razu poinformować nauczyciela. W przeciwnym
razie nauczyciel nie będzie wiedział, co jest nie tak.

- Być w stanie spełnić minimalne wymagania dotyczące programu.
Wymagania stawiane online są nie mniejsze niż w przypadku każdego innego wysokiej jakości
programu edukacyjnego. Uczniowie, którzy odnieśli sukces będą postrzegać online jako wygodny
sposób na zdobycie wiedzy, a nie jako sposób łatwiejszy.


Zawartość lekcji i interakcja odbywa się za pomocą komputera poprzez Internet. Niektóre treści i
czynności mogą być dostępne za pomocą usług "dial-up" lub mobilnych, ale większość nauki online
będzie najlepiej realizowana za pomocą usług szerokopasmowych. Uczeń powinien mieć dostęp do
niezbędnego sprzętu. Proces nauki online jest zazwyczaj przyspieszany i wymaga zaangażowania
ze ...