Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: "Zwierzęta świata" - Usprawnianie koordynacji ruchowo-słuchowo-
wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności zapamiętywania.
Cele ogólne:
-utrwalenie potrzebnego rytmu i płynności dla dobrej kondycji ręka – oko
-rozwijanie sprawności słuchowej i identyfikacji dźwięków
-poznanie różnych sposobów zapamiętywania sprzyjających rozwojowi form świadomego
i celowego uczenia się
-wdrażanie do pokonywania stawianych trudności,
-wyrabianie właściwej porządku wokół siebie
Cele operacyjne:
Możliwe do osiągnięcia:
-uczeń potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
-uczeń potrafi rozpoznać podane zwierzeta
-uczeń utrwali zasób doświadczeń akustycznych i słownictwa
-uczeń doskonali spostrzegawczość i koncentrację
-uczeń potrafi samodzielnie i prawidłowo ułożyć puzzle
-uczeń potrafi samodzielnie przeczytać podany tekst
-uczeń potrafi samodzielnie wyszukać nazwy podanych zwierząt
-uczeń potrafi zapamiętać i powtórzyć prawidłowo informacje zawarte w tekście
-uczeń ćwiczy twórcze myślenie
Przebieg zajęć
L.p
FORMA ZAJĘĆ
REALIZACJA
POMOCE
UWAGI
1. Gimnastyka mózgu
„Leniwe ósemki”
Kreślenie płynnym ruchem
„leniwych ósemek” (kciukiem
najpierw jednej ręki, potem
drugiej,
2. Rozpoznawanie
zwierząt na
ilustracjach
Uczeń zapoznaje się
z treścią obrazków,
samodzielnie nazywa
zwierzęta
Kolorowe ilustracje
przedstawiające
zwierzęta
3. Różnicowanie
odgłosów zwierząt
Uczeń wysłuchuje nagrania
dżwiękowego i znajduje
odpowiednią ilustrację
związaną z danym
dźwiękiem, wybierając ją
z pozostałych
Kaseta magnetofowa,
nagrania
z zestawu „Słucham
i mówię” lub nagranie
z internetu
Ćwiczenie to poprawia
płynność czytania,
zapamiętywania,
słuchania i myślenia
jednocześnie
Zwierzęta: tygrys
bengalski, biedronka,
żmija zygzakowata,
zając szarak, koń
kamarski, wilk,
wiełbłąd jednogarbny i
inne
Ćwiczenia sprawności
słuchowej
4 Określanie cech
zwierząt
Uczeń tworzy tabelę
składającą się z
rzeczowników i
przymiotników. Okrela cechy
(przymiotniki)
poszczególnych zwierząt np.
Tygrys – grożny, prążkowany
5.
Zabawa pamięciowa
„Zgadnij, jakiego
zwierzęcia brakuje”
Nauczyciel chowa jeden
obrazek ze zwierzęciem,
a zadaniem ucznia jest
odgadywanie, którego
brakuje
Zeszyt lub tablica
multimedialna
Ćwiczenie
rozpoznawania częsci
mowy
Doskonalenie pamięci
Siedem wybranych
ilustracji ze
zwierzętami ( tygrys
bengalski, biedronka,
żmija zygzakowata,
zając szarak, koń
kamarski, wilk,
wiełbłąd jednogarbny)
6. Gra dydaktyczna
Squola -rozwiązywanie gry
(Przyroda: zwierzęta w
najbliższym otoczeniu)
Laptop. Squala :
"Zwierzęta w
najbliższym
otoczeniu"
Przypomnienie
wiadomości z przyrody
7. Odszukiwanie nazw
zwierząt podanych
na obrazkach
Uczeń samodzielnie składa
wyrazy spośród podanych
liter tak, aby utworzyły nazwy
zwierząt podanych na
obrazkach.
Kartka z tabelą oraz
ilustracjami zwierząt
Doskonalnie
koordynacji wzrokowo-
ruchowej
8. Puzzle
Uczeń otrzymuje obrazek, Obrazek, z którego Nauczyciel pomaga
który ma pociąć wzdłuż
narysowanych linii a
następnie ułożyć go w
całość.
powstaną puzzle do
ułożenia
uczniowi.
9. Głośne czytanie
tekstu Wł.
Serafiński, E.
Wielgus-Serafińska
"Ssaki"
Uczeń czyta tekst ze
zrozumieniem a następnie
otrzymuje test do rozwiązania
.Próbuje samodzielnie go
rozwiązać
Tekst Wł. Serafiński,
E. Wielgus-
Serafińska "Ssaki"
oraz test
Doskonalenie ...