Dodaj publikację
Autor
brzanka1
Data publikacji
2020-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W pliku program autorski gier i zabaw z elementami nauki pływania. Program ten został stworzony dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
 Pobierz (pdf, 175,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM GIER I ZABAW W WODZIE, NAUCZANIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PŁYWACKICH DZIECI KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ.

„CZUJĘ SIĘ JAK RYBA W WODZIE”





















Łazy 2008r.

Anna Brzostek

Autor:
Anna Brzostek
Nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 1
w Łazach




1

1WSTĘP
2. KONCEPCJA I OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
3. CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY
4. CELE EDUKACYJNE
5. PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
6. STOSOWANE METODY I FORMY NAUCZANIA PROWADZENIA ZAJĘĆ
7. BIBLIOGRAFIA.

SPIS TREŚCI:

Anna Brzostek

2

WSTĘP.

W ostatnich latach pływanie rozwija się bardzo dynamicznie i staje się coraz
bardziej popularne. Zarówno jako dyscyplina sportu jak i doskonała forma rekreacji i
rehabilitacji ruchowej. Nauczyć się pływać może każdy i w każdym wieku. Im wcześniej to jednak zrobimy, tym lepiej.
Nauczanie pływania służy między innymi celom rekreacyjnym, zdrowotnym, oraz jako forma aktywności ruchowej uczniów w ramach zajęć wychowania
fizycznego. Najkorzystniejszym okresem do nauczania pływania jest młodszy wiek szkolny, tj. 5-9 lat. Niniejszy program został utworzony w celu wykorzystania „złotego”
wieku rozwoju dziecka.
Aby nauczanie pływania było procesem efektywnym, ważne są pierwsze chwile spędzone w wodzie, przyjazna atmosfera, pełne poczucie bezpieczeństwa oraz
uczenie się poprzez zabawę, która wzbudza w uczniach wewnętrzną potrzebę uczenia się.

Anna Brzostek

KONCEPCJA I OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Nasza szkoła w tym roku uzyskała możliwość korzystania z nowo powstałej Krytej Pływalni MOSiR w Łazach. Chcąc wykorzystać tę możliwość, są

organizowane gry i zabawy w basenie. Zintegrowane programy nauczania kl. I-III nie zawierają elementów nauczania pływania, co było powodem napisania przeze mnie
tego programu. Uwzględnia on warunki psycho –ruchowe, rozwojowe i możliwości percepcji dziecka w danej grupie wiekowej, a także możliwości bazowe, sprzętowe i
godzinowe naszej szkoły.

W klasach I-III na naukę pływania przeznaczona jest 1 godz. tygodniowo prowadzona w formie gier i zabaw. Program ten zawiera również wiele elementów z

zakresu bezpieczeństwa nad wodą oraz udzielania pierwszej pomocy.

Myślę, że program ten spełni oczekiwania uczniów, moje ,a także innych

nauczycieli, którzy będą chcieli z niego skorzystać.

CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY

Baza materialna do realizacji programu wychowania fizycznego to:

hala sportowa ze ścianką wspinaczkową,
siłownia
sala gimnastyczna,
sala do zajęć gimnastyki korekcyjnej,
miejski stadion: bieżnia 400 m ze skocznią do skoku w dal oraz boiskiem do piłki nożnej,
pływalnia kryta 6 torowa.

3

-
-
-
-
-
-
CELE EDUKACYJNE :

poznanie zasad zachowania się nad wodą,
wspomaganie prawidłowego rozwoju psychofizycznego ucznia,
poprawa tężyzny fizycznej ucznia,
wytworzenie u ucznia postaw prozdrowotnych oraz prosomatycznych,
opanowanie elementarnych umiejętności pływackich,
rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej,
wytworzenie nawyków higienicznych,
dbałość o porządek i czystość najbliższego otoczenia,
przeżywanie emocji związanych z ...