Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Temat lekcji: „ He was a lumberjack. – On był drwalem.”
Klasa: V szkoły podstawowej
Czas trwania: 45 minut
Prowadzący: mgr …
Pomoce dydaktyczne: Laptop dla nauczyciela, smartfony z zainstalowaną aplikacją Kahoot dla uczniów.
Cele lekcji:
- Uczeń będzie posługiwał się nowym słownictwem ( zawody)
- Uczeń będzie wiedział jak formułować zdania, pytania i przeczenia z użyciem
was/were i ich znaczenie
- uczeń pozna fakty dotyczące życia znanych osób z przeszłości
- Uczeń będzie potrafił przeczytać ze zrozumieniem o znanych ludziach z
przeszłości
Cele lekcji sformułowane w języku ucznia :
- Po lekcji wymienisz kilka słów związanych z zawodami
- Będziesz wiedział jak zbudować zdania, pytania i przeczenia, że Ja lub Ktoś
był........, itp
- Dowiesz się kilku faktów o życiu znanych osób z przeszłości
- Będziesz potrafił czytać ze zrozumieniem o znanych ludziach z przeszłości
Kryteria sukcesu (NACOBEZU) / WILF ( What I am Looking For)
- Znam słownictwo związane z zawodami
- Potrafię powiedzieć, że Ja lub Ktoś był......
- znam kilka faktów z życia znanych ludzi
- czytam ze zrozumieniem o znanych ludziach w przeszłości
Przebieg lekcji:
1. Przywitanie uczniów i zapis tematu lekcji.
2. Podanie celów lekcji w języku ucznia i kryteria sukcesu.
3. Rozgrzewka: Ile zawodów pamiętasz z wcześniejszych klas? Wymień je w minutę.
4. Nauczyciel wprowadza nowe słownictwo – pokazuje karty obrazkowe oraz nazywa je- prezentacja w Power Poincie przygotowana przez nauczyciela.
5. Uczniowie słuchają wymowy nowego słownictwa i powtarzają, zastanawiają się nad sposobem najlepszego skojarzenia.
6. Uczniowie decydują jaki jest poziom trudności słówek pokazując na palcach (0 palców – bardzo łatwe, 5 – nic nie rozumiem)
7.Uczniowie sprawdzają się w teście Kahoot przygotowanym przez nauczyciela.
8. Przypomnienie odmiany czasownika być w zabawie- Uczeń prosi o tłumaczenie wyrażenia rzucając woreczkiem do innego ucznia ( ja jestem – rzut– I Am)
9. Nauczyciel prezentuje przeszłą odmianę czasownika być na tablicy, uczniowie powtarzają nowe słowa.
10. Po prezentacji uczniowie decydują jaki jest poziom trudności zagadnienia pokazując na palcach ( 0 palców – bardzo łatwe, 5 – nic nie rozumiem)
11. Uczniowie sprawdzają się w kolejnym teście Kahoot.
12. Pytanie kluczowe: Czy chciałbyś zostać milionerem? Uczniowie słuchają i czytają tekst z książki na temat życia słynnych ludzi – quiz show, zaznaczają odpowiedzi.
13. Uczniowie sprawdzają się w teście Kahoot.
14. Podsumowanie ustne. Metoda zdań niedokończonych – Dziś nauczyłem się ….; Dowiedziałem się …..; Wiem, że ……. Muszę utrwalić ……