Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Temat lekcji: „ What do you do in your free time?”
Klasa: VI szkoły podstawowej
Czas trwania: 45 minut
Prowadzący: mgr …
Pomoce dydaktyczne: Laptop dla nauczyciela, komputer, karta pracy „Find someone who…”, Quiz z pytaniami do filmu.
Formy pracy:
- indywidualna,
- praca w parach,
- praca z całą klasą
Cele lekcji:
uczeń potrafi wypowiadać się na temat sposobów spędzania czasu wolnego
Cele szczegółowe
Uczeń:
- zna słowa związane z czynnościami dnia codziennego, hobby;
- rozumie proste, krótkie i typowe wypowiedzi (np. pytania) dotyczące częstych
czynności (hobby);
- potrafi sformułować proste zdania w czasie teraźniejszym Present Simple;
- tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne i pisemne związane z
czynnościami dnia codziennego, czasem wolnym, hobby;
- korzysta ze źródeł informacji w języku obcym, również za pomocą technologii
informacyjno-komunikacyjnych;
Przebieg lekcji:
Przed lekcją uczniowie mieli zadane:
1. obejrzenie filmu „Leisure activities in Britain” na serwisie Youtube ,
2. przypomnienie czasu Present Simple po przeanalizowaniu materiałów na
stronie https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-simple
Przebieg zajęć:
I. Nauczyciel prosi, aby uczniowie wstali i utworzyli dwa kręgi – wewnętrzne i
zewnętrzne o takiej samej liczebności osób w każdym. Osoby w kręgach są do
siebie zwrócone. W ten sposób dobierają się w dwójki (przy nieparzystej liczbie
uczniów może być jedna trójka).
Nauczyciel kręci wirtualną ruletką na stronie:
http://www.classtools.net/random-name-picker/6_Zcgkhk naciskając na ekranie
„Spin” i czyta głośno pojawiające się na ekranie pytanie. Każda osoba w parze
lub trójce odpowiada całym zdaniem na pytanie. Po 30 sekundach następuje
zmiana. Osoby w zewnętrznym kręgu przesuwają się o jedną osobę w prawo.
Należy wykonać tyle powtórzeń ile jest pytań w ruletce.
Przykładowe pytania:
• What is your hobby?
• How do you spend your free time?
• What kind of sport do you play?
• What does your mother usually cook for dinner?
• What kind of books does your friend like?
• How often do you visit your friends?
•What is your friend`s best free time activity?
• Where does your father work?
II. Nauczyciel nawiązuje do filmu „Leisure activities in Britain “, który
uczniowie mieli obejrzeć w domu. Pyta: ”What kind of leisure activities appeared in the film?” Uczniowie wymieniają sposoby spędzania wolnego czasu zaprezentowane na filmie.
Nauczyciel prosi o napisanie w ciągu 3 minut listy zawierającej jak najwięcej
czasowników określających sposoby spędzania czasu wolnego/ hobby. Wygrywa uczeń, który ma najwięcej słówek.
Uczniowie oglądają film „Leisure activities in Britain” do 2min15 i indywidualnie rozwiązują Quiz. Następnie wszystkie pytania i odpowiedzi są omawiane.
III. Uczniowie otrzymują ...