Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja zawiera ćwiczenia gramatyczne z wykorzystaniem piosenek w języku angielskim. Są to głównie ćwiczenia typu "uzupełnianie luk". Za pomocą tych materiałów można doskonalić zastosowanie present simple, present continuous, present perfect, Second Conditional.
 Pobierz (docx, 62,8 KB)

Podgląd treści

Wykorzystanie autentycznych utworów muzycznych w nauczaniu języka angielskiego.

Zestaw ćwiczeń gramatycznych

Autor opracowania:

mgr Katarzyna Sztul

nauczyciel języka angielskiego

w Zespole Szkół w Jerce

Teksty wykorzystane w niniejszej publikacji są własnością autorów

i zostały wykorzystane tylko w celach edukacyjnych.

Teksty zostały zaczerpnięte ze zbiorów dostępnych na następujących stronach internetowych:

https://www.azlyrics.com

https://www.tekstowo.pl

Spis treści

“MORNING TRAIN (9 to 5)” (SHEENA EASTON) 3

“LUCKY” (BRITNEY SPEARS) 4

“TOM’S DINER” (SUZANNE VEGA) 5

“LEMON TREE” (FOOL’S GARDEN) 6

“AMERICAN PIE” (MADONNA) 7

“OUR LAST SUMMER” (ABBA) 8

“BECAUSE YOU LOVED ME” (CELINE DION) 9

"7 YEARS" (LUKAS GRAHAM) 10

"WHEN I KISSED THE TEACHER" (ABBA) 11

”PERFECT” (ED SHEERAN) 12

“I STILL HAVEN’T FOUND WHAT I’M LOOKING FOR” (U2) 13

“WE ARE THE CHAMPIONS” (QUEEN) 14

“TEARS IN HEAVEN” (ERIC CLAPTON) 15

“IF YOU WERE A SAILBOAT” (KATIE MELUA) 16

”HERE I AM” (DIDO) 17

Klucz odpowiedzi: 18

“MORNING TRAIN (9 to 5)” (SHEENA EASTON)

Complete the lyrics with the correct forms of the given verbs. Use present simple.

I 1 ………………………………. (wake) up every mornin'I stumble out of bedStretchin' and yawnin'Another day aheadIt 2 ………………………. (seem) to last foreverAnd time 3 ………………………. (go) slowly by'Til babe and me's togetherThen it 4 ………………….. (start) to fly

'Cos the moment that he's with meTime can take a flightThe moment that he's with meEverything's alrightNight time is the right timeWe make loveThen it's his and my timeWe take off

Chorus: (x2) My baby 5 …………………….. (take) the morning trainHe 6 ………………………… (work) from nine till five and thenHe 7 …………………………. (take) another home againTo find me waitin' for him

He 8 …………………………….. (take) me to a movieOr to a restaurant, to goSlow dancingAnything I 9 ……………………… (want)Only when he's with meI catch a lightOnly when he 10 ……………………… (give) me11 ………………………. (make) me feel alright

Chorus: My baby …. (x2)

All day I 12 ………………………….. (think) of himDreamin' of him constantlyI'm crazy mad for himAnd he's crazy mad for me(Crazy mad for me)When he 13 ………………………. (step) off that trainI'm makin' a fool, a fightWork all day to earn his paySo we can play all night

Chorus: My baby ….

He's always on that morning train(He 14 ……………………. (work) from nine till five and then)He 15 …………………… (work) so hard(He 16 ……………………. (take) another home again)To find me waiting for him

Chorus: My baby…….

“LUCKY” (BRITNEY SPEARS)

Complete the lyrics with the correct forms of the ...