Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grodzisku Mazowieckim
Prowadzący: Aneta Rębiś
Konspekt zajęć
Temat : Zabawy walentynkowe
Cele ogóle lekcji:
- podtrzymywanie tradycji walentynkowej
-uwrażliwienie na miłość i przyjaźń
-wzmacnianie integracji dzieci podczas wspólnych zabaw
Cele szczegółowe lekcji:
uczeń wie:
-co to są walentynki
- kim był święty Walenty
-kiedy odchodzimy dzień zakochanych
-uczeń potrafi:
- wyjaśnić jaką rolę odgrywa w życiu człowieka przyjaciel
-połączyć w pary bohaterów z bajek
Formy pracy:
-zbiorowa- indywidualna
-grupowa
Środki dydaktyczne:
- fragment utworu pt. „Mały książę” - serduszka z papieru
- komputer - muzyka-mp3 - szary papier
Metody dydaktyczne:
-słowne: pogadanka, wykład
- zabawowo-zadaniowa
- waloryzująca- metoda ekspresyjna
Przebieg zajęć
Część wstępna:
1. Powitanie uczniów i rozdanie im papierowych serduszek
2.Zapoznanie uczniów z tematem lekcji
- Lekcja będzie poświęcona na zabawy walentynkowe.
3. Wyjaśnienie jaką rolę odgrywają w naszym życiu miłość i przyjaźń
Część zasadnicza:
1. Przedstawienie krótkiej historii walentynek
2. ,, Szukanie pary’’- zabawa polega na tym, że dzieci wędrują po całej sali i odnajdują swoją "drugą połówkę". Otrzymują od nauczyciela serduszko, w którym jest jakiś obrazek np. samochodzik, lalka, motyl. Dziecko szuka osoby z podobnym obrazkiem w serduszku. W ten sposób powstaną pary.
3. Prezentacja fragmentu utworu pt. ,, Mały Książę” A. de Saint-Exupery
4. Odczytanie „ Bajki o uczuciach”
5. Zabawa polegająca na losowaniu karteczek z literami występującymi w wyrazie WALENTYNKI i wymyślaniu wyrazów na wylosowaną literę (zabawa przy muzyce)
6. „ Odbijany”- Uczniowie tańczą w parach. Kiedy muzyka przestanie grać
następuje zmiana partnera.
7. „ Mam chusteczkę haftowaną”- zabawa przy dźwiękach muzyki
8. Co nas łączy? -Szukanie wspólnych upodobań
9. Praca w grupach
- Łączenie w pary bohaterów z baśni i kreskówek (przyjaciół, zakochanych)
Wysłuchanie piosenki K. Antkowiaka pt. ,,Przyjaciel wie”
Część końcowa:
Podziękowanie za wspólną zabawę i pożegnanie uczniów