Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego "Cicha Noc - kolęda, która jednoczy świat". Projekt został zrealizowany z okazji mikołajek w roku szkolnym 2012/2013.
 Pobierz (docx, 24,1 KB)

Podgląd treści

„Cicha noc – kolęda, która jednoczy świat”

Projekt edukacyjny z okazji Mikołajek

Rok szkolny 2012/2013

CELE PROJEKTU:

kultywowanie tradycji Mikołajek;

zapoznanie z historią jednej z najpopularniejszych kolęd („Cicha noc”);

promowanie nauki języków obcych;

oswajanie z występami publicznymi;

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;

stworzenie miłej atmosfery;

rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej;

doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

rozwijanie autonomii uczenia się;

integracja uczniów;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

SZKOŁA PODSTAWOWA:

Edukacja wczesnoszkolna:

Uczeń:

aktywnie słucha muzyki;

uczestniczy w życiu kulturalnym środowiska szkolnego;

obdarza uwagą dzieci i dorosłych;

kulturalnie zachowuje się na koncercie;

wie, że ludzie posługują się różnymi językami.

Klasy IV – VI:

Język angielski:

Uczeń:

korzysta ze źródeł informacji w języku obcym;

posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);

wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem;

poznaje kulturę kraju języka nauczanego;

jest otwarty i tolerancyjny wobec innych kultur.

Muzyka:

Uczeń:

korzysta z multimedialnych źródeł muzyki i informacji o muzyce;

śpiewa ze słuchu;

śpiewa, dbając o higienę głosu;

interpretuje utwory zgodnie z własnym odczuwaniem muzyki.

Plastyka:

Uczeń:

podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.

Historia:

Uczeń:

odczuwa więź ze wspólnotą lokalną, narodową, europejską i globalną.

GIMNAZJUM:

Język angielski i język niemiecki:

Uczeń:

wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie z tekstów kultury w języku obcym);

korzysta ze źródeł informacji w języku obcym;

posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);

poznaje kulturę kraju języka nauczanego;

jest otwarty i tolerancyjny wobec innych kultur.

Muzyka:

Uczeń:

śpiewa ze słuchu;

dba o higienę głosu;

wykorzystuje źródła informacji o muzyce.

Plastyka:

Uczeń:

podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.

TERMINARZ:

Do 23. listopada uczniowie klas IV-VI oraz gimnazjum zostaną poinformowani o przebiegu szkolnych mikołajek. Przewodniczący klas otrzymają teksty kolędy „Cicha noc” w przydzielonych językach obcych. Każda klasa wybierze minimum czworo uczniów, którzy wykonają kolędę w podanym języku na scenie.

Przydział klas do języków:

klasa IV a – język polski (I i II zwrotka)

klasa IV b – język polski (III i IV zwrotka)

klasy V – język hiszpański

klasy VI – język angielski

klasy I gimnazjum – język słowacki

klasy II gimnazjum – język niemiecki

klasy III gimnazjum – język rosyjski

3. grudnia uczniowie klas IV-VI oraz gimnazjum napiszą w klasach test sprawdzający znajomość polskich kolęd.

Do 5. grudnia uczniowie klas IV-VI oraz gimnazjum przygotowują w swoich salach gazetkę ...