Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Cicha noc – kolęda, która jednoczy świat”
Projekt edukacyjny z okazji Mikołajek
Rok szkolny 2012/2013
CELE PROJEKTU:
kultywowanie tradycji Mikołajek;
zapoznanie z historią jednej z najpopularniejszych kolęd („Cicha noc”);
promowanie nauki języków obcych;
oswajanie z występami publicznymi;
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;
stworzenie miłej atmosfery;
rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej;
doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
rozwijanie autonomii uczenia się;
integracja uczniów;
zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
SZKOŁA PODSTAWOWA:
Edukacja wczesnoszkolna:
Uczeń:
aktywnie słucha muzyki;
uczestniczy w życiu kulturalnym środowiska szkolnego;
obdarza uwagą dzieci i dorosłych;
kulturalnie zachowuje się na koncercie;
wie, że ludzie posługują się różnymi językami.
Klasy IV – VI:
Język angielski:
Uczeń:
korzysta ze źródeł informacji w języku obcym;
posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);
wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem;
poznaje kulturę kraju języka nauczanego;
jest otwarty i tolerancyjny wobec innych kultur.
Muzyka:
Uczeń:
korzysta z multimedialnych źródeł muzyki i informacji o muzyce;
śpiewa ze słuchu;
śpiewa, dbając o higienę głosu;
interpretuje utwory zgodnie z własnym odczuwaniem muzyki.
Plastyka:
Uczeń:
podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Historia:
Uczeń:
odczuwa więź ze wspólnotą lokalną, narodową, europejską i globalną.
GIMNAZJUM:
Język angielski i język niemiecki:
Uczeń:
wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie z tekstów kultury w języku obcym);
korzysta ze źródeł informacji w języku obcym;
posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);
poznaje kulturę kraju języka nauczanego;
jest otwarty i tolerancyjny wobec innych kultur.
Muzyka:
Uczeń:
śpiewa ze słuchu;
dba o higienę głosu;
wykorzystuje źródła informacji o muzyce.
Plastyka:
Uczeń:
podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.
TERMINARZ:
Do 23. listopada uczniowie klas IV-VI oraz gimnazjum zostaną poinformowani o przebiegu szkolnych mikołajek. Przewodniczący klas otrzymają teksty kolędy „Cicha noc” w przydzielonych językach obcych. Każda klasa wybierze minimum czworo uczniów, którzy wykonają kolędę w podanym języku na scenie.
Przydział klas do języków:
klasa IV a – język polski (I i II zwrotka)
klasa IV b – język polski (III i IV zwrotka)
klasy V – język hiszpański
klasy VI – język angielski
klasy I gimnazjum – język słowacki
klasy II gimnazjum – język niemiecki
klasy III gimnazjum – język rosyjski
3. grudnia uczniowie klas IV-VI oraz gimnazjum napiszą w klasach test sprawdzający znajomość polskich kolęd.
Do 5. grudnia uczniowie klas IV-VI oraz gimnazjum przygotowują w swoich salach gazetkę ...