Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul, Edyta Baranowska
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
1

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego, który został zrealizowany podczas pobytu grupy uczniów i nauczycieli z Hiszpanii w Zespole Szkół w Jerce w roku szkolnym 2018/2019.
 Pobierz (docx, 24,3 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH „”¡Viva España! ¡Viva Polonia!”

26.03.2019 r.

I. CELE PROJEKTU:

budowanie świadomości językowej i kulturowej;

promowanie nauki języków obcych;

oswajanie z występami publicznymi;

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

integracja uczniów z gośćmi z Hiszpanii;

rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;

kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania podczas uroczystości szkolnych;

rozwijanie talentów tanecznych i wokalnych.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

KLASY I,II

- edukacja społeczna

Uczeń

szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów.

- edukacja polonistyczna

Uczeń

słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się;

słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych, przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji.

- edukacja muzyczna

Uczeń

śpiewa kilka wybranych krótkich piosenek w języku obcym;

tańczy wg układów ruchowych charakterystycznych dla wybranych tańców (w tym integracyjnych, ludowych polskich oraz innych krajów Europy i świata).

- język angielski

Uczeń

wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, warto nauczyć się ich języka.

KLASY IV-VIII

- język angielski

Uczeń

posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);

świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową;

reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.

-muzyka

Uczeń

śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, młodzieżowego, popularnego i ludowego;

wykonuje podstawowe kroki, figury i układy taneczne;

angażuje się w kreowanie kultury artystycznej swojej szkoły i najbliższego środowiska;

aktywnie uczestniczy w życiu szkoły i środowiska.

KLASA VI

- język angielski

Uczeń

posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);

reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.

- muzyka

wykonuje podstawowe kroki, figury i układy taneczne;

śpiewa ze słuchu.

KLASY III GIMNAZJUM

- język angielski

współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;

stosuje strategie komunikacyjne;

posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);

reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.

- muzyka

gra lub śpiewa ze słuchu;

wykonuje podstawowe kroki, figury i układy taneczne.

III. TERMINARZ – SZCZEGÓŁOWY PRZEBIEG DNIA JĘZYKÓW OBCYCH

KLASY I, II, IV:

LEKCJA 1,2

- Uczniowie w swoich salach spotykają się z wybranymi uczestnikami wymiany polsko-hiszpańskiej. Hiszpanom towarzyszą polscy uczniowie biorący udział w wymianie.

- Uczniowie z Hiszpanii uczą dzieci liczebników 1-7 w języku hiszpańskim. Dzieci uczą się krótkiej piosenki-wyliczanki, dzięki której utrwalają i doskonalą znajomość hiszpańskich liczebników.

- Uczniowie z Hiszpanii prezentują nazwy kilku wybranych kolorów w języku hiszpańskim. Dzieci wyszukują w sali kolory usłyszane w języku hiszpańskim w odtwarzanej piosence.

* W ...