Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH „”¡Viva España! ¡Viva Polonia!”
26.03.2019 r.
I. CELE PROJEKTU:
budowanie świadomości językowej i kulturowej;
promowanie nauki języków obcych;
oswajanie z występami publicznymi;
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
integracja uczniów z gośćmi z Hiszpanii;
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;
kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania podczas uroczystości szkolnych;
rozwijanie talentów tanecznych i wokalnych.
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
KLASY I,II
- edukacja społeczna
Uczeń
szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów.
- edukacja polonistyczna
Uczeń
słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się;
słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych, przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji.
- edukacja muzyczna
Uczeń
śpiewa kilka wybranych krótkich piosenek w języku obcym;
tańczy wg układów ruchowych charakterystycznych dla wybranych tańców (w tym integracyjnych, ludowych polskich oraz innych krajów Europy i świata).
- język angielski
Uczeń
wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, warto nauczyć się ich języka.
KLASY IV-VIII
- język angielski
Uczeń
posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);
świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową;
reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.
-muzyka
Uczeń
śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, młodzieżowego, popularnego i ludowego;
wykonuje podstawowe kroki, figury i układy taneczne;
angażuje się w kreowanie kultury artystycznej swojej szkoły i najbliższego środowiska;
aktywnie uczestniczy w życiu szkoły i środowiska.
KLASA VI
- język angielski
Uczeń
posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);
reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.
- muzyka
wykonuje podstawowe kroki, figury i układy taneczne;
śpiewa ze słuchu.
KLASY III GIMNAZJUM
- język angielski
współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;
stosuje strategie komunikacyjne;
posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami);
reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.
- muzyka
gra lub śpiewa ze słuchu;
wykonuje podstawowe kroki, figury i układy taneczne.
III. TERMINARZ – SZCZEGÓŁOWY PRZEBIEG DNIA JĘZYKÓW OBCYCH
KLASY I, II, IV:
LEKCJA 1,2
- Uczniowie w swoich salach spotykają się z wybranymi uczestnikami wymiany polsko-hiszpańskiej. Hiszpanom towarzyszą polscy uczniowie biorący udział w wymianie.
- Uczniowie z Hiszpanii uczą dzieci liczebników 1-7 w języku hiszpańskim. Dzieci uczą się krótkiej piosenki-wyliczanki, dzięki której utrwalają i doskonalą znajomość hiszpańskich liczebników.
- Uczniowie z Hiszpanii prezentują nazwy kilku wybranych kolorów w języku hiszpańskim. Dzieci wyszukują w sali kolory usłyszane w języku hiszpańskim w odtwarzanej piosence.
* W ...