Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
”Merry Christmas – kolędowanie z językiem angielskim”
Projekt edukacyjny z okazji Świąt Bożego Narodzenia
Rok szkolny 2017/2018
CELE PROJEKTU:
kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia;
promowanie nauki języków obcych;
oswajanie z występami publicznymi;
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;
stworzenie miłej atmosfery;
rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej;
rozwijanie autonomii uczenia się;
integracja uczniów;
zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
SZKOŁA PODSTAWOWA:
Klasy I:
Edukacja polonistyczna:
Uczeń słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych; przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji.
Edukacja plastyczna:
Uczeń wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
Język angielski:
Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka: rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami.
Klasy III:
Edukacja polonistyczna:
Uczeń uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji.
Język angielski:
Uczeń:
● rozumie wypowiedzi ze słuchu: rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni
przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów;
● bierze udział w miniprzedstawieniach teatralnych.
Edukacja plastyczna:
Uczeń realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych, w tym służące kształtowaniu własnego wizerunku i otoczenia oraz upowszechnianiu kultury w środowisku szkolnym (stosując określone narzędzia i wytwory przekazów medialnych).
Klasy IV, VII:
Język angielski:
Uczeń:
● posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych,
ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań
ogólnych w zakresie następujących tematów: kultura (np. tradycje i zwyczaje);
● wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem;
● współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach
projektowych);
● rozumie proste wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka.
Muzyka:
Uczeń:
● świadomie słucha wybranych dzieł literatury muzycznej (muzyki rozrywkowej);
● uczestniczy w tworzeniu artystycznych projektów edukacyjnych o charakterze
interdyscyplinarnym;
● uczestniczy realnie lub wirtualnie w różnorodnych wydarzeniach muzycznych;
● śpiewa ze słuchu lub/i z wykorzystaniem nut (w zespole, solo, a cappella,
z akompaniamentem) piosenki z repertuaru popularnego.
Plastyka:
Uczeń projektuje graficzne formy użytkowe (zaproszenie, okładka, plakat).
Klasy V – VI:
Język angielski:
Uczeń:
posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: kultura (święta);
współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;
wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem;
poznaje kulturę kraju języka nauczanego;
jest otwarty i tolerancyjny wobec innych kultur.
Muzyka:
Uczeń:
korzysta ...