Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego, który może być realizowany w okresie świątecznym przez uczniów szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 24,9 KB)

Podgląd treści

”Merry Christmas – kolędowanie z językiem angielskim”

Projekt edukacyjny z okazji Świąt Bożego Narodzenia

Rok szkolny 2017/2018

CELE PROJEKTU:

kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia;

promowanie nauki języków obcych;

oswajanie z występami publicznymi;

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;

stworzenie miłej atmosfery;

rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej;

rozwijanie autonomii uczenia się;

integracja uczniów;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

SZKOŁA PODSTAWOWA:

Klasy I:

Edukacja polonistyczna:

Uczeń słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych; przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji.

Edukacja plastyczna:

Uczeń wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).

Język angielski:

Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka: rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami.

Klasy III:

Edukacja polonistyczna:

Uczeń uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji.

Język angielski:

Uczeń:

● rozumie wypowiedzi ze słuchu: rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni

przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów;

● bierze udział w miniprzedstawieniach teatralnych.

Edukacja plastyczna:

Uczeń realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych, w tym służące kształtowaniu własnego wizerunku i otoczenia oraz upowszechnianiu kultury w środowisku szkolnym (stosując określone narzędzia i wytwory przekazów medialnych).

Klasy IV, VII:

Język angielski:

Uczeń:

● posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych,

ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań

ogólnych w zakresie następujących tematów: kultura (np. tradycje i zwyczaje);

● wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem;

● współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach

projektowych);

● rozumie proste wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka.

Muzyka:

Uczeń:

● świadomie słucha wybranych dzieł literatury muzycznej (muzyki rozrywkowej);

● uczestniczy w tworzeniu artystycznych projektów edukacyjnych o charakterze

interdyscyplinarnym;

● uczestniczy realnie lub wirtualnie w różnorodnych wydarzeniach muzycznych;

● śpiewa ze słuchu lub/i z wykorzystaniem nut (w zespole, solo, a cappella,

z akompaniamentem) piosenki z repertuaru popularnego.

Plastyka:

Uczeń projektuje graficzne formy użytkowe (zaproszenie, okładka, plakat).

Klasy V – VI:

Język angielski:

Uczeń:

posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: kultura (święta);

współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;

wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem;

poznaje kulturę kraju języka nauczanego;

jest otwarty i tolerancyjny wobec innych kultur.

Muzyka:

Uczeń:

korzysta ...