Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego "Odkrywamy piękno Walii". Projekt został przeprowadzony podczas nauczania zdalnego wśród uczniów szkoły podstawowej. Zadania zaproponowane w projekcie można również wykorzystać podczas nauczania tradycyjnego.
 Pobierz (docx, 21,9 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO

„ODKRYWAMY PIĘKNO WALII”

rok szkolny 2019/2020

CELE

Wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych;

Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji;

Doskonalenie umiejętności redagowania krótkich notatek;

Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności;

Inspirowanie do poszukiwania wiedzy i zainteresowań;

Rozwijanie uzdolnień plastycznych;

Doskonalenie umiejętności współpracy i kulturalnej zabawy.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Klasy I-III:

Edukacja

Treści programowe

Uczeń:

edukacja plastyczna

wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.;

modeluje (lepi i konstruuje) z gliny, modeliny, plasteliny, mas papierowych i innych, zarówno z materiałów naturalnych i przemysłowych

wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej.

edukacja techniczna

wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: - z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp.

zajęcia informatyczne

korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.

przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w Internecie;

posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania.

język angielski

posiada podstawowe informacje o krajach, w których ludzie posługują się danym językiem obcym.

klasy V-VIII

Przedmiot

Treści programowe

Uczeń:

język angielski

posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;

posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.

Warunki i zalecenia realizacji podstawy:

- wykorzystanie zajęć z języka obcego nowożytnego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych kultur, niekoniecznie tylko tych związanych z językiem docelowym, np. przez zachęcanie uczniów do refleksji nad zjawiskami typowymi dla kultur innych niż własna, stosowanie odniesień do kultury, tradycji i historii kraju pochodzenia uczniów oraz tworzenie sytuacji komunikacyjnych umożliwiających uczniom rozwijanie umiejętności interkulturowych.

informatyka

wykorzystuje sieć komputerową (szkolną, sieć Internet): do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych, nawigując między stronami,

uznaje i respektuje prawo do prywatności danych i informacji oraz prawo do własności intelektualnej;

ocenia krytycznie informacje i ich źródła, w szczególności w sieci, pod względem rzetelności i wiarygodności w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji, docenia znaczenie otwartych zasobów w sieci i korzysta z nich;

rozwija umiejętności korzystania z różnych urządzeń do tworzenia elektronicznych wersji tekstów, obrazów.

geografia

Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.

Zalecenia i warunki realizacji:

- wprowadzenie takich metod i środków, które stwarzają warunki do dostrzegania piękna otaczającego ...