Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO
„ODKRYWAMY PIĘKNO WALII”
rok szkolny 2019/2020
CELE
Wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglojęzycznych;
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji;
Doskonalenie umiejętności redagowania krótkich notatek;
Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności;
Inspirowanie do poszukiwania wiedzy i zainteresowań;
Rozwijanie uzdolnień plastycznych;
Doskonalenie umiejętności współpracy i kulturalnej zabawy.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Klasy I-III:
Edukacja
Treści programowe
Uczeń:
edukacja plastyczna
wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.;
modeluje (lepi i konstruuje) z gliny, modeliny, plasteliny, mas papierowych i innych, zarówno z materiałów naturalnych i przemysłowych
wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej.
edukacja techniczna
wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: - z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp.
zajęcia informatyczne
korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w Internecie;
posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania.
język angielski
posiada podstawowe informacje o krajach, w których ludzie posługują się danym językiem obcym.
klasy V-VIII
Przedmiot
Treści programowe
Uczeń:
język angielski
posiada podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego;
posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.
Warunki i zalecenia realizacji podstawy:
- wykorzystanie zajęć z języka obcego nowożytnego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych kultur, niekoniecznie tylko tych związanych z językiem docelowym, np. przez zachęcanie uczniów do refleksji nad zjawiskami typowymi dla kultur innych niż własna, stosowanie odniesień do kultury, tradycji i historii kraju pochodzenia uczniów oraz tworzenie sytuacji komunikacyjnych umożliwiających uczniom rozwijanie umiejętności interkulturowych.
informatyka
wykorzystuje sieć komputerową (szkolną, sieć Internet): do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych, nawigując między stronami,
uznaje i respektuje prawo do prywatności danych i informacji oraz prawo do własności intelektualnej;
ocenia krytycznie informacje i ich źródła, w szczególności w sieci, pod względem rzetelności i wiarygodności w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji, docenia znaczenie otwartych zasobów w sieci i korzysta z nich;
rozwija umiejętności korzystania z różnych urządzeń do tworzenia elektronicznych wersji tekstów, obrazów.
geografia
Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
Zalecenia i warunki realizacji:
- wprowadzenie takich metod i środków, które stwarzają warunki do dostrzegania piękna otaczającego ...