Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego zrealizowanego w ramach działalności Szkolnych Kas Oszczędnościowych (SKO).
 Pobierz (docx, 29,5 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNYCH KAS OSZCZĘDNOŚCIOWYCH (SKO)

DLA KLAS I-VI

„GROSZ OSZCZĘDZONY MOŻE URÓŚĆ W MILIONY”

ROK SZKOLNY 2017/2018

I. CELE PROJEKTU

Promowanie idei oszczędzania;

Zachęcenie do otwarcia konta w SKO;

Doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

Rozwijanie kreatywności i wrażliwości estetycznej;

Wzbogacenie wiedzy historycznej;

Wzbogacenie wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej;

Doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytych wiadomości w zadaniach praktycznych.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

KLASY I SP:

Edukacja polonistyczna:

Uczeń:

słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;

słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.

Edukacja matematyczna:

Uczeń:

dodaje do podanej liczby w pamięci liczbę jednocyfrową;

wykonuje obliczenia pieniężne, rozróżnia nominały na monetach i banknotach.

Edukacja plastyczna:

Uczeń:

rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;

maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli;

wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.

KLASY III SP

Edukacja polonistyczna:

Uczeń:

uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,

rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne.

Edukacja matematyczna:

Uczeń:

dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych); sprawdza wyniki odejmowania za pomocą dodawania;

rozwiązuje proste zadania tekstowe (w tym zadania na porównywanie różnicowe, ale bez porównywania ilorazowego);

zapisuje cyframi i odczytuje liczby w zakresie 1000;

wykonuje łatwe obliczenia pieniężne (cena, ilość, wartość) i radzi sobie w sytuacjach codziennych wymagających takich umiejętności; zna będące w obiegu monety i banknoty; zna wartość nabywczą pieniędzy.

Edukacja plastyczna:

Uczeń:

ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem, muzyką, korzysta z narzędzi multimedialnych;

podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne).

KLASY IV

Język polski:

Uczeń:

określa temat i główną myśl tekstu;

odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia;

tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź, stosując odpowiednią do danej formy gatunkowej kompozycję i układ graficzny; rozumie rolę akapitów w tworzeniu całości myślowej wypowiedzi;

tworzy opowiadania związane z treścią utworu, np. dalsze losy bohatera;

doskonali ciche i głośne czytanie;

rozpoznaje typy wypowiedzeń, uwzględniając cel wypowiedzi: wypowiedzenia oznajmujące, pytające i rozkazujące – rozumie ich funkcje i je stosuje.

Historia:

Uczeń:

sytuuje w czasie i opowiada o: księciu Mieszku I, Bolesławie ...