Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SZKOLNYCH KAS OSZCZĘDNOŚCIOWYCH (SKO)
DLA KLAS I-VI
„GROSZ OSZCZĘDZONY MOŻE URÓŚĆ W MILIONY”
ROK SZKOLNY 2017/2018
I. CELE PROJEKTU
Promowanie idei oszczędzania;
Zachęcenie do otwarcia konta w SKO;
Doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
Rozwijanie kreatywności i wrażliwości estetycznej;
Wzbogacenie wiedzy historycznej;
Wzbogacenie wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej;
Doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytych wiadomości w zadaniach praktycznych.
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
KLASY I SP:
Edukacja polonistyczna:
Uczeń:
słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;
słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.
Edukacja matematyczna:
Uczeń:
dodaje do podanej liczby w pamięci liczbę jednocyfrową;
wykonuje obliczenia pieniężne, rozróżnia nominały na monetach i banknotach.
Edukacja plastyczna:
Uczeń:
rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;
maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli;
wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
KLASY III SP
Edukacja polonistyczna:
Uczeń:
uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,
rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne.
Edukacja matematyczna:
Uczeń:
dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych); sprawdza wyniki odejmowania za pomocą dodawania;
rozwiązuje proste zadania tekstowe (w tym zadania na porównywanie różnicowe, ale bez porównywania ilorazowego);
zapisuje cyframi i odczytuje liczby w zakresie 1000;
wykonuje łatwe obliczenia pieniężne (cena, ilość, wartość) i radzi sobie w sytuacjach codziennych wymagających takich umiejętności; zna będące w obiegu monety i banknoty; zna wartość nabywczą pieniędzy.
Edukacja plastyczna:
Uczeń:
ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem, muzyką, korzysta z narzędzi multimedialnych;
podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne).
KLASY IV
Język polski:
Uczeń:
określa temat i główną myśl tekstu;
odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia;
tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź, stosując odpowiednią do danej formy gatunkowej kompozycję i układ graficzny; rozumie rolę akapitów w tworzeniu całości myślowej wypowiedzi;
tworzy opowiadania związane z treścią utworu, np. dalsze losy bohatera;
doskonali ciche i głośne czytanie;
rozpoznaje typy wypowiedzeń, uwzględniając cel wypowiedzi: wypowiedzenia oznajmujące, pytające i rozkazujące – rozumie ich funkcje i je stosuje.
Historia:
Uczeń:
sytuuje w czasie i opowiada o: księciu Mieszku I, Bolesławie ...