Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SKO
„ POZNAJEMY WALUTY ŚWIATA”
ROK SZKOLNY 2019/2020
I. CELE PROJEKTU
Rozwijanie kreatywności i wrażliwości estetycznej;
Wzbogacenie wiedzy ogólnej;
Wzbogacenie wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej;
Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy;
Kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;
Budowanie świadomości kulturowej;
Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, poszukiwania pasji, zainteresowań.
II. CZAS TRWANIA PROJEKTU – czerwiec 2020 r.
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
klasy I-III
Edukacja
Treści z podstawy programowej
Uczeń:
edukacja polonistyczna
pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów Internetu i rozwija swoje zainteresowania;
edukacja plastyczna
wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej
rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem.;
edukacja techniczna
planuje i realizuje własne projekty/prace
edukacja informatyczna
posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;
korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych;
przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w Internecie.
klasy V-VIII
Przedmiot
Treści z podstawy programowej
język polski
Uczeń:
korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje;
rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji;
rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań;
uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych);
pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni;
poprawnie używa znaków interpunkcyjnych: kropki, przecinka, znaku zapytania, znaku wykrzyknika, cudzysłowu, dwukropka, średnika, nawiasu.
redaguje notatki;
zna zasady budowania akapitów;
doskonali różne formy zapisywania pozyskanych informacji.
historia
Tworzenie krótkich i długich wypowiedzi: planu, notatki, rozprawki, prezentacji.
Krytyczne analizowanie informacji uzyskanych z różnych źródeł (w tym kartograficznych), próba wyciągania z nich wniosków.
III. TERMINARZ
do 29.05. – przekazanie informacji p. Dyrektor;
do 01.06. – przekazanie informacji uczniom i rodzicom
do 15.06. – termin nadesłania prac
PRZEBIEG:
ZADANIE
KLASY I-III
Chętni uczniowie wykonują album „Waluty świata”
– Na każdej stronie przedstawiają jakąś walutę, zapisują jej nazwę, rysują lub wklejają ilustrację przedstawiającą banknot lub monetę w danej walucie, zapisują nazwę kraju, w którym ta waluta jest używana, mogą dodać jakąś ciekawostkę dotyczącą danej waluty. Uczniowie z pomocą rodziców fotografują swoje prace i przesyłają zdjęcia na email nauczyciela.
KLASY V-VIII
- Chętni uczniowie ...