Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to propozycja projektu edukacyjnego opracowanego w ramach działalności SKO. Projekt jest realizowany podczas nauczania zdalnego, ale równie dobrze może być wykorzystany podczas nauczania tradycyjnego.
 Pobierz (docx, 19,8 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SKO

„ POZNAJEMY WALUTY ŚWIATA”

ROK SZKOLNY 2019/2020

I. CELE PROJEKTU

Rozwijanie kreatywności i wrażliwości estetycznej;

Wzbogacenie wiedzy ogólnej;

Wzbogacenie wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej;

Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy;

Kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;

Budowanie świadomości kulturowej;

Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, poszukiwania pasji, zainteresowań.

II. CZAS TRWANIA PROJEKTU – czerwiec 2020 r.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

klasy I-III

Edukacja

Treści z podstawy programowej

Uczeń:

edukacja polonistyczna

pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;

korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów Internetu i rozwija swoje zainteresowania;

edukacja plastyczna

wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej

rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem.;

edukacja techniczna

planuje i realizuje własne projekty/prace

edukacja informatyczna

posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;

korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych;

przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w Internecie.

klasy V-VIII

Przedmiot

Treści z podstawy programowej

język polski

Uczeń:

korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje;

rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji;

rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań;

uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych);

pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni;

poprawnie używa znaków interpunkcyjnych: kropki, przecinka, znaku zapytania, znaku wykrzyknika, cudzysłowu, dwukropka, średnika, nawiasu.

redaguje notatki;

zna zasady budowania akapitów;

doskonali różne formy zapisywania pozyskanych informacji.

historia

Tworzenie krótkich i długich wypowiedzi: planu, notatki, rozprawki, prezentacji.

Krytyczne analizowanie informacji uzyskanych z różnych źródeł (w tym kartograficznych), próba wyciągania z nich wniosków.

III. TERMINARZ

do 29.05. – przekazanie informacji p. Dyrektor;

do 01.06. – przekazanie informacji uczniom i rodzicom

do 15.06. – termin nadesłania prac

PRZEBIEG:

ZADANIE

KLASY I-III

Chętni uczniowie wykonują album „Waluty świata”

– Na każdej stronie przedstawiają jakąś walutę, zapisują jej nazwę, rysują lub wklejają ilustrację przedstawiającą banknot lub monetę w danej walucie, zapisują nazwę kraju, w którym ta waluta jest używana, mogą dodać jakąś ciekawostkę dotyczącą danej waluty. Uczniowie z pomocą rodziców fotografują swoje prace i przesyłają zdjęcia na email nauczyciela.

KLASY V-VIII

- Chętni uczniowie ...