Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć otwartych dla Rodziców
Data: 13.04.2018
Grupa wiekowa: 5 latki
Temat tygodnia: Na wiosennej łące pełnej kwiatów i owadów
Temat dnia: Łąka pełna mieszkańców
Opracowała: Katarzyna Samczuk
Cele ogólne
Zapoznanie z nazwami, wyglądem, zwyczajami wybranych stworzeń zamieszkujących polskie łąki
Rozwijanie aktywności poznawczej dzieci
Kształtowanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych, dbałości o życie, zdrowie zwierząt,
Wdrażanie do utrwalania u dzieci zasad zachowania zapewniających bezpieczeństwo w kontaktach ze zwierzętami
Rozwijanie ekspresji ruchowej
Rozwijanie umiejętności matematycznych
Rozwijanie umiejętności językowych
Cele operacyjne
Dziecko:
Zna cechy fizyczne wybranych zwierząt i owadów zamieszkujących polskie łąki
Potrafi rozpoznać zwierzę po wyglądzie, dźwięku, opisie
Potrafi nazwać prawidłowo wybrane stworzenia z polskich łąk
Rozumie fakt, że w kontaktach ze zwierzętami zawsze powinny zachować ostrożność
Potrafi opowiadać swobodnie na zadany przez nauczyciela temat
Podejmuje polisensoryczną aktywność w trakcie zabaw ruchowych i badawczych
Potrafi prawidłowo i szybko nazywać cyfry do 20, oraz dodawać w zakresie do 20
Doskonali aparat mowy podczas swobodnych wypowiedzi
Potrafi współpracować z innymi dziećmi w grupie, nauczycielem
Potrafi podzielić na sylaby oraz wyodrębnić głoski w nagłosie i wygłosie
Metody pracy:
Czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku
Słowne: opowiadanie, objaśnienie
Oglądowe: obserwacja, pokaz, osobisty przykład nauczyciela
Aktywizujące : zabawa dydaktyczna,
Formy pracy
indywidualna
zbiorowa
grupowa
Środki dydaktyczne:
Muzyka z dźwiękami łąki, plansza z trawą, makieta łąki, kartoniki z zagadkami dla rodziców, kartoniki z symbolami i zwierzątkami do ukrycia w trawie na planszy, obręcze/kwiaty, cyfry do zabawy ruchowej, muzyka do zabawy ruchowej, klapka na muchy, obrazki do zabawy z klapką, kropki biedronki, sylweta biedronki, kostki, plansze do bingo, karty do bingo dla rodziców.
Przebieg zajęć
Powitanie – pomieszanie - zabawa integracyjna
Nauczyciel z dziećmi prosi dzieci, aby wstały i wykonywały jego polecenia:
-idź przed siebie
- podskakuj
- zatrzymaj się
Po chwili nauczyciel zmienia zasady: polecenie idź oznacza, że dzieci mają stanąć itp. Polecenia są wydawane kilka razy.
Gdzie my jesteśmy? – wprowadzenie do zajęć
Nauczyciel prosi dzieci, aby usiadły w kole i zrelaksowały się i zamknęły oczy. Gdy dzieci mają zamknięte oczy odtwarza nagranie z dźwiękami łąki. W międzyczasie Nauczyciel opowiada dzieciom historię:
Czujemy po stopami trawę, na której znajdują się jeszcze poranne kropelki rosy. Nad nami świeci piękne, poranne słońce a po niebie pływają białe obłoki. Wokół nas unosi się wspaniały zapach kolorowych kwiatów – rumianków, niezapominajek i dzwonków oraz zielonej trawy. Nasze uszy wychwytują dźwięki – bzyczenie owadów, szelest zwierząt pośród traw, śpiew ptaków i rechot żab. Jak myślicie, gdzie się znaleźliśmy?
Dzieci wspólnie z nauczycielem odgadują, że miejscem, w którym ...