Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Regulamin konkursu „Anglista Roku” 2019/2020
w kategorii klas 1-3 i 4-8
Cele konkursu:
- rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim
- podniesienie poziomu umiejętności językowych
- wzbogacenie wiedzy o krajach anglojęzycznych, kulturze, życiu codziennym.
Przebieg konkursu:
Uczestnicy konkursu realizują zadania wyszczególnione poniżej, każdy w swojej kategorii wiekowej.
Uczniowie prezentują nauczycielowi wykonane zadanie w ostatnim tygodniu miesiąca, w którym jest ono zaplanowane i otrzymują za nie punkty: od 0 do 3.
Prace plastyczne, projekty, wiersze, itp. będące wytworem zadań wykonanych w poszczególnych miesiącach będą prezentowane na gazetce ściennej języka angielskiego.
Zadania oceniane są z uwzględnieniem stopnia realizacji, zgodności z tematem, wkładu pracy, estetyki.
Punkty za poszczególne zadania są sumowane.
Ostateczne wyniki konkursu przedstawione zostaną na apelu z okazji Dnia Europejczyka (maj 2020).
Nagrody:
- 3 osoby z największą liczbą punktów w obu kategoriach wiekowych 1 -3 i 4 – 8 otrzymają dyplomy, nagrody rzeczowe i nagrody „niespodzianki”
- dodatkowo za każde wykonane zadanie każdy uczestnik otrzymuje „+”
Postanowienia końcowe:
Do konkursu można dołączyć w dowolnym terminie.
Każdy uczestnik konkursu realizuje zadanie tylko raz i prezentuje je tylko w wyznaczonym miesiącu.
Prace skopiowane z Internetu zostaną zdyskwalifikowane.
Prace skopiowane od innego uczestnika konkursu zostaną zdyskwalifikowane.
Zadania:
klasy 1-3
październik
Plakat na temat: „Great Britain is an interesting country” (Wielka Brytania jest interesującym krajem). Format A4, technika dowolna.
listopad
Słowniczek obrazkowy na temat: „My favourite animals” (moje ulubione zwierzęta )w formie mini książeczki. Format A5, technika dowolna, 7 obrazków z nazwą danej zabawki w j.ang.
grudzień
Wykonanie kartki bożonarodzeniowej z życzeniami w języku angielskim. Technika dowolna.
styczeń
Recytacja krótkiego wierszyka w języku angielskim (4-6 wersów) na dowolny temat.
luty
Zaśpiewanie fragmentu piosenki (1 zwrotka, 1 refren) w języku angielskim.
marzec
Test: uczestnik losuje i tłumaczy 10 wybranych słów/zwrotów w języku polskim lub angielskim (dla każdej klasy inne pytania; będą obejmować materiał zrealizowany na lekcjach.)
kwiecień
Album „My favourite free time activities”: wykonanie albumu z rysunkami lub pokolorowanymi obrazkami przedstawiającymi ulubione aktywności fizyczne dzieci, 7 obrazków, technika dowolna.
klasy 4-8
październik
Prezentacja PowerPoint na temat: ”The places I want to visit in Great Britain”. 10 slajdów z krótkim opisem (2-3 zdania) dlaczego to miejsce warto odwiedzić.
listopad
Krótki film- scenka (np. nagrany telefonem komórkowym), w którym uczestnik konkursu używa j. ang. jako języka dialogu. Temat dialogu: organizowanie z przyjaciółmi przyjęcia – niespodzianki dla kolegi/koleżanki. Długość filmu min. 30 sekund, co najmniej 10 wypowiedzi (łącznie wszystkich uczestników rozmowy).
grudzień
Zaspiewanie piosenki „Jingle bells” lub „Snow is falling”.
styczeń
Rymy w j ...