Dodaj publikację
Autor
Emilia Walczak
Data publikacji
2020-05-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów, zamiast dawać kolejną listę "słówek do nauczenia na pamięć" w ramach konkursu Anglista Roku, postanowiłam wykorzystać modę na "challenge". Zadaniem uczniów jest wykonanie różnych projektów i zdobywanie za to punktów.
 Pobierz (docx, 15,1 KB)

Podgląd treści

Regulamin konkursu „Anglista Roku” 2019/2020

w kategorii klas 1-3 i 4-8

Cele konkursu:

- rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim

- podniesienie poziomu umiejętności językowych

- wzbogacenie wiedzy o krajach anglojęzycznych, kulturze, życiu codziennym.

Przebieg konkursu:

Uczestnicy konkursu realizują zadania wyszczególnione poniżej, każdy w swojej kategorii wiekowej.

Uczniowie prezentują nauczycielowi wykonane zadanie w ostatnim tygodniu miesiąca, w którym jest ono zaplanowane i otrzymują za nie punkty: od 0 do 3.

Prace plastyczne, projekty, wiersze, itp. będące wytworem zadań wykonanych w poszczególnych miesiącach będą prezentowane na gazetce ściennej języka angielskiego.

Zadania oceniane są z uwzględnieniem stopnia realizacji, zgodności z tematem, wkładu pracy, estetyki.

Punkty za poszczególne zadania są sumowane.

Ostateczne wyniki konkursu przedstawione zostaną na apelu z okazji Dnia Europejczyka (maj 2020).

Nagrody:

- 3 osoby z największą liczbą punktów w obu kategoriach wiekowych 1 -3 i 4 – 8 otrzymają dyplomy, nagrody rzeczowe i nagrody „niespodzianki”

- dodatkowo za każde wykonane zadanie każdy uczestnik otrzymuje „+”

Postanowienia końcowe:

Do konkursu można dołączyć w dowolnym terminie.

Każdy uczestnik konkursu realizuje zadanie tylko raz i prezentuje je tylko w wyznaczonym miesiącu.

Prace skopiowane z Internetu zostaną zdyskwalifikowane.

Prace skopiowane od innego uczestnika konkursu zostaną zdyskwalifikowane.

Zadania:

klasy 1-3

październik

Plakat na temat: „Great Britain is an interesting country” (Wielka Brytania jest interesującym krajem). Format A4, technika dowolna.

listopad

Słowniczek obrazkowy na temat: „My favourite animals” (moje ulubione zwierzęta )w formie mini książeczki. Format A5, technika dowolna, 7 obrazków z nazwą danej zabawki w j.ang.

grudzień

Wykonanie kartki bożonarodzeniowej z życzeniami w języku angielskim. Technika dowolna.

styczeń

Recytacja krótkiego wierszyka w języku angielskim (4-6 wersów) na dowolny temat.

luty

Zaśpiewanie fragmentu piosenki (1 zwrotka, 1 refren) w języku angielskim.

marzec

Test: uczestnik losuje i tłumaczy 10 wybranych słów/zwrotów w języku polskim lub angielskim (dla każdej klasy inne pytania; będą obejmować materiał zrealizowany na lekcjach.)

kwiecień

Album „My favourite free time activities”: wykonanie albumu z rysunkami lub pokolorowanymi obrazkami przedstawiającymi ulubione aktywności fizyczne dzieci, 7 obrazków, technika dowolna.

klasy 4-8

październik

Prezentacja PowerPoint na temat: ”The places I want to visit in Great Britain”. 10 slajdów z krótkim opisem (2-3 zdania) dlaczego to miejsce warto odwiedzić.

listopad

Krótki film- scenka (np. nagrany telefonem komórkowym), w którym uczestnik konkursu używa j. ang. jako języka dialogu. Temat dialogu: organizowanie z przyjaciółmi przyjęcia – niespodzianki dla kolegi/koleżanki. Długość filmu min. 30 sekund, co najmniej 10 wypowiedzi (łącznie wszystkich uczestników rozmowy).

grudzień

Zaspiewanie piosenki „Jingle bells” lub „Snow is falling”.

styczeń

Rymy w j ...