Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ AKTYWNE PRZERWY
Angelika Woźniak
ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
AKTYWNE PRZERWY
Szkoła Podstawowa w Bobrowcach
Opracowała: Angelika Woźniak
1
ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ AKTYWNE PRZERWY
Angelika Woźniak
DANE DO INNOWACJI
1. Autor innowacji: mgr Angelika Woźniak, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
2. Wdrażający innowację: mgr Angelika Woźniak, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
3. Czas trwania innowacji: II semestr roku szkolnego 2019/2020
4. Miejsce wdrażania innowacji: Szkoła Podstawowa w Bobrowcach
Bobrowce
ul. Mszczonowska 5
96-323 Osuchów
Koszt innowacji: Wymaga zakupienia 4 tabletów
Wymaga korzystania ze sprzętu TIK
5. Rodzaj innowacji: Metodyczno - organizacyjna
6. Ramy czasowe przewidziane w ramowym planie nauczania: W roku szkolnym
2019/2020 w drugim semestrze – przerwy międzylekcyjne dla klasy I, II i III oraz w
ramach zajęć świetlicowych
w ramach edukacji zdalnej jako propozycja przerw między nauką
7. Zasięg innowacji: Obejmuje trzyletni cykl edukacyjny
8. Zajęcia edukacyjne, które obejmie innowacja: przerwy międzylekcyjne oraz zajęcia w
ramach świetlicy szkolnej
w ramach edukacji zdalnej jako propozycja przerw między nauką
Opis innowacji:
Innowacja jest przeznaczona dla uczniów, którzy chcą spędzać czas między nauką zdalną w
sposób ciekawy i konstruktywny.
Uzasadnienie potrzeby innowacji:
- zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów,
- rozwijanie umiejętności konstruktywnego spędzania wolego czasu,
- walka ze stresem wynikającym z sytuacji epidemiologicznej,
- wdrażanie do działania online,
- wdrażanie do korzystania z zasobów Internetu, oprogramowania proponowanego przez
nauczyciela, pozyskiwania nowych sposobów komunikowania się,
- rozwijanie kompetencji informatycznych,
- poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie.
Opis
Innowacja będzie polegała na:
- wdrażaniu aktywności fizycznej podczas przerw międzylekcyjnych poprzez naukę tańca,
zumbę, wprowadzaniu gier i zabaw ruchowych – online,
- nauce śpiewu, zabawie w karaoke, prezentacji talentów- online,
- wprowadzeniu gier zręcznościowych, logicznych, konkursów, zgadywanek – online,
- zabawie w konstruowanie – online,
2
ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ AKTYWNE PRZERWY
Angelika Woźniak
- zabawie z interaktywnym globusem – online.
Cel ogólny
- zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów,
- rozwijanie umiejętności konstruktywnego spędzania wolego czasu,
- walka ze stresem wynikającym z sytuacji epidemiologicznej,
- wdrażanie do działania online,
- wdrażanie do korzystania z zasobów Internetu, oprogramowania proponowanego przez
nauczyciela, pozyskiwania nowych sposobów komunikowania się,
- rozwijanie kompetencji informatycznych,
- poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie.
Cele szczegółowe
- uczeń nie jest wykluczony ze społeczności szkolnej,
- uczeń potrafi w konstruktywny sposób spędzać czas wolny,
- uczeń radzi sobie ze stresem,
- uczeń potrafi pracować online,
- uczeń korzysta z zasobów Internetu, oprogramowania proponowanego przez nauczyciela,
pozyskiwania nowych sposobów komunikowania się,
- uczeń rozwija kompetencje informatyczne,
- uczeń rozwija wiedzę o otaczającym go świecie.
Treści nauczania
Uczeń:
- potrafi pracować online,
- korzysta z zaproponowanych gier, stron internetowych,
- jest kreatywny,
- lubi zdobywać wiedzę i umiejętności.
Procedury osiągania celów:
Materiały nauczania ...