Dodaj publikację
Autor
Angelika Woźniak
Data publikacji
2020-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Aneks do innowacji pedagogicznej Programowanie w klasach I-III zawiera informacje o zmianach jakie wymusiło zdalne nauczanie w przebiegu innowacji.
 Pobierz (pdf, 76,7 KB)

Podgląd treści

ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

Angelika Woźniak

ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

Programowanie w klasach I-III

Szkoła Podstawowa w Bobrowcach

Opracowała: Angelika Woźniak

1

ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

Angelika Woźniak

Dane do innowacji

1. Autor innowacji: mgr Angelika Woźniak, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
2. Wdrażający innowację: mgr Angelika Woźniak,

nauczyciel

edukacji

wczesnoszkolnej

3. Czas trwania innowacji: II semestr roku szkolnego 2019/2020
4. Miejsce wdrażania innowacji: Szkoła Podstawowa w Bobrowcach

Bobrowce
ul. Mszczonowska 5
96-323 Osuchów
Koszt innowacji: Wymaga zakupienia 4 tabletów
Ze względu na wprowadzenie konieczności edukacji zdalnej – wymaga dostępności
dla uczniów komputera, telefonu z Androidem, tabletu lub laptopa.

5. Rodzaj innowacji: Programowo - metodyczna
6. Liczba godzin dydaktycznych w ramowym planie nauczania: W roku szkolnym
2019/2020 - 1 godzina tygodniowo zajęć komputerowych dla klasy I, II i III w
ramach zajęć świetlicowych
Ze względu na konieczność nauczania zdalnego – 1 godzina tygodniowo.

7. Zasięg innowacji: Obejmuje trzyletni cykl edukacyjny
8. Zajęcia edukacyjne, które obejmie innowacja: Zajęcia komputerowe w ramach

świetlicy szkolnej
Zajęcia edukacyjne w ramach edukacji zdalnej.

Uzasadnienie potrzeby innowacji

- zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu uczniów,
- dostosowanie kształcenia do zmian wynikających ze zdalnej edukacji,
- rozszerzenie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej w Bobrowcach.

Opis

W ramach edukacji zdalnej dodane zostały treści związane z aspektem komunikacyjnym –
wprowadzono komunikatory, media społecznościowe. Dodano odpowiednie oprogramowanie
oraz użyto tematycznych zasobów Internetu.

Cele szczegółowe

Uczeń:
rozwiązuje zadania konstrukcyjne i logiczne,
poznaje zasady pisania na klawiaturze komputerowej,
gra w gry wykorzystujące kodowanie,
w bezpieczny sposób korzysta z zasobów Internetu oraz sprzętu,
komunikuje się z nauczycielem,
współpracuje i współdziała w ramach edukacji zdalnej.

2

ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

Angelika Woźniak

Treści nauczania

Uczeń:
rozwija umiejętności pisania na klawiaturze,
potrafi praktycznie programować,
potrafi zachować zasady bezpieczeństwa w edukacji zdalnej,
potrafi komunikować się z nauczycielem za pomocą komunikatorów oraz mediów
społecznościowych,
potrafi pracować online.

Biblioteka:
https://koduj.gov.pl
https://koduj.gov.pl/category/rodzic/gry-i-zabawy/
https://www.matzoo.pl/
https://studio.code.org/courses

Procedury osiągania celów

a) Metody i formy pracy
Metoda podająca
Metoda problemowa
Metoda projektu
Praca grupowa i indywidualna, praca zdalna
b) Techniki nauczania
Techniki dotyczyły będą:
 nauczania obsługi komputera nastawione na rozwiązywanie problemów
 ćwiczenia grupowe
 ćwiczenia indywidualne
- konsultacje online,
- filmy,
- instrukcje,
- gry online
c) Materiały nauczania
- Internet
- materiały wykazane w Bibliotece powyżej
- media społecznościowe
- komunikatory
- sprzęt TIK

Spodziewane efekty innowacji z uwzględnieniem nowatorstwa

- zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu,
- poszerzenie wiedzy z zakresu sposobów komunikowania się,
- rozwój umiejętności samodzielnej pracy oraz pracy online,
- rozwój umiejętności logicznego myślenia, planowania, konstruowania,

3

ANEKS DO INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ ...