Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO Z RODZICAMI
Temat: Wielkanocna niespodzianka
Data: marzec
Prowadząca: Beata Knyt
Cele ogólne:• poszerzanie wiadomości dzieci o zwyczajach i obrzędach świątecznych,• prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania, wyciągania wniosków, współdziałania w grupie,• ćwiczenie w zakresie przeliczania elementów oraz segregowania ich ze względu na określoną cechę,• poznanie nowej techniki plastycznej • doskonalenie sprawności dłoni w pracy plastycznej,• wywoływanie radości z powodu zbliżających się świąt oraz uczestnictwa bliskich osób we wspólnej zabawie,• wzmacnianie więzi emocjonalnej, społecznej w grupie przedszkolnej i w gronie rodzinnym.
Cele szczegółowe, dziecko:• zna symbole i tradycje Świąt Wielkanocnych,• poprawnie przelicza i nazywa kolory,• współdziała w grupie,• prawidłowo wykonuje polecenia,• rozwiązuje zagadki,• wykonuje wspólnie z rodzicami pracę przestrzenną wg wzoru.
Metody:• słowna- rozmowa, objaśnienia, czytanie listów,• swobodnej ekspresji,• aktywizująca- zagadki, zabawy dydaktyczne.
Formy pracy:• praca grupowa,• praca indywidualna,• praca razem z rodzicem.
Środki dydaktyczne:
list Zajączka, płyty CD z nagraniami piosenek (m.in. Batii Strauss), pocięte obrazki, koszyki, jajka, barwniki, różnokolorowe kwiaty, klej, pędzelki, sizal, wstążki, papierowe koszyki, wata, woda, pojemniki plastikowe, nasiona rzeżuchy, pisanki z zadaniami, 2 listy, zagadki, rzeczy do koszyczka wielkanocnego, pisanki różnego koloru i wielkości, koszyk z czekoladowymi jajkami.
Przebieg zajęć:
1. „Powitanie” – zabawa integracyjna.Nauczycielka, dzieci i rodzice siedzą w kole. Podają sobie kolejno wydmuszkę na patyczku i mówią słowa powitania, pięknie się przy tym uśmiechając: Maciek wita Anię, Ania wita mamę Oli, Ola wita Huberta itd.
2. Zabawa „Samolot” – dzieci z emblematami pisanek w 4 kolorach dołączają do podróży samolotem wg instrukcji nauczycielki.
3. Dzieci zgromadzone przed tablicą. Krótka rozmowa z dziećmi nt zbliżających się Świąt.• Kto wie jakie zbliżają się Święta?• Jak wyglądają wtedy nasze mieszkania?• Jakie potrawy przygotowuje mama?
4. Znalezienie listu od Zajączka i odczytanie go.
Drogie Dzieci!
Niedawno biegałem po polach i postanowiłem wpaść do waszego przedszkola.
Słyszałem bowiem w lesie, gdzie echo daleko niesie, że wy ze przedszkolaki to super dzieciaki. Chętnie pracujecie, aktywnie udział w zajęciach bierzecie a Wasze panie, to panie roześmiane, które wymyślają od rana dla was zadania.
Lubicie śpiewać i tańczyć, to sam słyszałem, kiedy po przedszkolu sobie kicałem. Na szczęście nikt mnie nie widział, bo wpadłem do waszej sali i zostawiłem na stoliczku list dla was abyście i dzisiaj ucztowali.
Otóż wiosna - to pora radosna a w niej Święta i to jakie!
Te radosne, kolorowe, w bazie, kurki, babki i mazurki wystrojone.
Więc i Wy drogie dzieciaczki poszukajcie jajek, które zostawiłem dla was i wykonajcie zadań kilka, a w nagrodę otrzymacie niespodziankę ...