Dodaj publikację
Autor
Beata Knyt
Data publikacji
2020-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
156

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opinia o dziecku 5-letnim.
 Pobierz (docx, 11,8 KB)

Podgląd treści

Miejscowość……., Data……..

Opinia nauczycieli o dziecku

Imię i nazwisko dziecka: …………………………………..

Data urodzenia:……………………………………

Cel wydania opinii: Opinię opracowano na prośbę rodziców dziecka.

……….. uczęszcza do Przedszkola Nr ……. od……...Jest dziewczynką zaradną i samodzielną w różnych sytuacjach. Potrafi wykonywać czynności samoobsługowe: samodzielnie korzysta z toalety, kulturalnie spożywa posiłki, potrafi samodzielnie się ubrać i rozebrać. Rozpoczętą pracę stara się doprowadzić do końca. Z zaangażowaniem uczestniczy w zajęciach dydaktycznych prowadzonych z całą grupą, wypowiada się na podany temat oraz chętnie prowadzi swobodne rozmowy z dorosłymi i dziećmi. Poprawnie formułuje wypowiedzi, ma bogatą wyobraźnię. Nie ma problemów ze zrozumieniem przekazywanych wiadomości, poleceń, instrukcji czy treści czytanego tekstu.

Na terenie placówki uczestniczy w zajęciach dodatkowych: kreatywno-artystycznych, origami, rytmiczno-muzycznych, tanecznych. Dziewczynka przejawia uzdolnienia taneczne, aktorskie, recytatorskie i plastyczne. Ma doskonałe wyczucie rytmu, uzdolnienia wokalne, dobrą koordynację ruchową, orientację w schemacie ciała i przestrzeni. Dobrze czuje się na scenie, z łatwością wchodzi w powierzane role. Jej prace plastyczne są bogate w szczegóły, kolorowe, przemyślane i ciekawe.

W sytuacjach trudnych reaguje głośnym płaczem. Dziewczynka ma trudność z przestrzeganiem reguł, norm życia w zbiorowości oraz zawartych umów. Wchodzi w konflikty z rówieśnikami, obraża się, kiedy coś nie jest po jej myśli. Jest indywidualistką. Ma trudność z wykonywaniem zadań według schematu i instrukcji, zawsze dodaje coś od siebie. Krótko skupia uwagę na zadaniach, które jej nie interesują.

Uczestniczy w zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych ze względu na trudność z wykonywaniem ćwiczeń przygotowujących do nauki pisania i czytania.