Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGONAUCZYCIELA STAŻYSTYubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowegodotyczy: Pani ……………. nauczyciela stażysty, zatrudnionej w Przedszkolu ……………opracowany przez opiekuna stażu mgr Ewę Knapek za okres stażuod 1.09.2019r. do 31.05.2020r., długość stażu 9 miesięcy.
Pani ……………… rozpoczęła 1 września 2019r., pracę w Przedszkolu ………….. jako nauczyciel, ubiegając się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego. W okresie stażu realizowała zadania zawarte w swoim planie rozwoju zawodowego. Stażystka zapoznała się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznawała organizację, zadania i zasady funkcjonowania przedszkola, w tym sposoby prowadzenia dokumentacji obowiązującej w placówce ( dziennik zajęć, karty obserwacji dzieci). Przeanalizowała Statut Przedszkola, Podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz regulaminy, procedury i przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
Uczestniczyła w charakterze obserwatora w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu w wymiarze jednej godziny w miesiącu, omawiała z prowadzącym obserwowane zajęcia pod względem merytorycznym i metodycznym. W pełni wykorzystywała nowe doświadczenia zdobyte podczas obserwacji zajęć, wzbogacając swój warsztat pracy i umiejętności. Koleżanka stażystka chętnie dzieliła się interesującymi spostrzeżeniami z obserwowanych zajęć z opiekunem stażu. Swoje umiejętności prezentowała w czasie zajęć prowadzonych w obecności opiekuna stażu, na podstawie wcześniej przygotowanych scenariuszy, w wymiarze jednego zajęcia w miesiącu. W czasie tych zajęć zwracała uwagę duża kultura pani ………………………, jej takt i opanowanie. Stażystka posługuje się prostym językiem, zrozumiałym dla dzieci, formułuje pytania w sposób pozwalający na szybkie i łatwe nawiązanie kontaktu z wychowankami. Starała się aktywizować dzieci nieśmiałe i mało aktywne. Stosowała prace dodatkowe dla chętnych i służyła pomocą dzieciom słabszym. Nauczycielka w swojej pracy umiejętnie stosowała różne metody i formy pracy, trafnie dobierała środki dydaktyczne. Prawidłowo formułowała cele operacyjne i zadania wychowawcze. Pogłębiała swoją wiedzę i umiejętności poprzez lekturę z dziedziny metodyki. Przed rozpoczęciem zajęć omawiała z opiekunem stażu ich cele i założenia. Każde zajęcia były omawiane również po ich przeprowadzeniu, stażystka dokonywała oceny stopnia realizacji celów zajęć, ich przebiegu, potrafiła prawidłowo formułować wnioski wynikające z analizy przeprowadzonych zajęć. W trakcie trwania stażu poznawała środowisko dzieci, ich problemy oraz doskonaliła umiejętność współpracy z dziećmi i rodzicami poprzez rozmowy indywidualne, obserwacje własne, konsultacje z nauczycielami, wspólny udział w uroczystościach i zabawach przedszkolnych. W swojej pracy dydaktycznej wykazywała się serdecznością i życzliwością.Z dużym zaangażowaniem oddawała się pracy na rzecz dzieci. Przygotowywała pomoce dydaktyczne do pracy z dziećmi. Wykazywała się dużą pomysłowością. Nauczycielka stale poszerzała swoją wiedzę oraz umiejętności poprzez aktywny udział w różnych kursach, konferencjach, warsztatach i szkoleniach. Swoją wiedzę pogłębiała w wyniku samokształcenia w dziedzinie dydaktycznej, wychowawczej ...