Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH Z ZAKRESU PRZYGOTOWANIA DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA W GRUPIE DZIECI 5 – 6 LETNICH
OPRACOWAŁA:
Alina Grzegoszczyk
DATA: 24.05.2019r.
KRĄG TEMATYCZNY: Święto rodziców!
TEMAT DNIA: Niespodzianka dla naszych rodziców.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
CELE OGÓLNE:
Dziecko:
poprawnie rozpoznaje i nazywa litery drukowane wielkie i małe;
dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazu;
potrafi wymienić kilka słów zaczynających się określoną głoską;
układa i odczytuje wyrazy z rozsypanki literowej i sylabowej;
buduje zdania;
czyta wyrazy, proste zdania i krótki tekst;
rozumie czytany tekst;
potrafi ułożyć obrazek z części;
recytuje wiersz oraz śpiewa piosenkę;
wykonuje polecenia nauczyciela.
METODY:
oglądowa,
słowna - podająca,
twórczego ruchu,
zadań stawianych do wykonania
FORMA:
zbiorowa,
grupowa,
indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: koperty z zadaniami, kolorowe kwiatki z literkami (małymi i wielkimi), chusta animacyjna, magnetofon, podkład muzyczny, obrazki, alfabet ruchomy, puzzle, kostka do gry z obrazkami, medale dla dzieci, piosenka, rzutnik, ekran, laptop.
Realizacja podstawy programowej: I 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,9; II 5, III 4, 5, 7, 8, 9; IV 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie rodziców, przedstawienie tematu i celów spotkania.
Recytacja przez dzieci wierszyka – dzieci stają w półkolu i recytują wspólnie wiersz, którego nauczyły się wcześniej w przedszkolu. Dzieci podchodzą do rodziców, wręczają im kartonowe serce i zapraszają ich na dywan do wspólnej zabawy.
Serduszko
Maria Broda-Bajak
Mam serduszko jedno – kartonowe,
mam serduszko drugie – uczuciowe!
Tym drugim kocham mamę i tatę:
kocham mocno, bo są moim całym światem!
To serduszko kartonowe dam Wam zaraz, Mamo, Tato
i zaproszę Was do zabaw – co Wy na to?
Zabawa integracyjna z chustą animacyjną (dzieci z rodzicami)- przebieganie pod chustą osób, których imię zaczyna się wywołaną przez prowadzącą głoską.
„Tajemniczy list” - Nauczycielka wyjmuje kopertę.
N: Dziś rano weszłam do naszej sali, patrzę a tu leży sobie na biurku koperta. Ale nie jest do mnie zaadresowana, więc nie otworzyłam jej. Spróbujmy odczytać kto jest adresatem tej koperty? (Na kopercie jest napis „Przedszkole w Mszanie, Dzieci z grupy Pszczółki”)- chętne dzieci odczytują napis.
N: zobaczymy co jest w środku?- wyjęcie z koperty kartki i odczytanie zapisanego zdania: „Wykonajcie zadania, a czeka was nagroda”- wyjęcie z koperty, ponumerowanych kopert z zadaniami do wykonania.
„Kwiaty dla mamy” - praca w grupach.
Każda grupa wyjmuje z koperty pocięty obrazek przedstawiający wybrany kwiatek. Zadaniem grupy jest ułożenie obrazka w jedną całość a następnie ułożenie nazwy kwiatka za ...