Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
______________________________________________________________________
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Barbara Drutel
Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego Imię i nazwisko opiekuna stażu
Dyrektor szkoły Szkoła
1 września 2017 r. 31 maj 2020 r.
Data rozpoczęcia stażu Przewidywana data zakończenia
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Motto:
Kto się przestaje rozwijać, umiera.
Antoine de Saint- Exupery
CEL STAŻU :
Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
Osobisty rozwój
Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela mianowanego
Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Rodzaj działań i przedsięwzięć
wynikających z wymagań rozporządzenia
Formy realizacji
Termin realizacji
§ 7.2.1
Umiejętności organizacji
i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych dziedzinach.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu:
Rozmowy z opiekunem stażu;
Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy;
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego;
Ustalenie terminów spotkań z opiekunem;
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza;
Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:
Coroczna aktualizacja planu nauczania z języka polskiego;
Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego;
Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem;
Opracowanie pomocy dydaktycznych – sprawdziany, testy, pokazy multimedialne, karty pracy, itp;
Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych;
Analiza sprawdzianu po szkole podstawowej;
Analiza egzaminu gimnazjalnego;
Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów;
Gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy;
Opracowanie scenariuszy apeli i akademii szkolnych.
Publikacje własnych prac:
Opublikowanie planu rozwoju zawodowego;
Publikacja scenariuszy lekcji, konspektów.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych.
W ciągu całego stażu
IX 2017
IX 2017
Raz w miesiącu
2 razy w semestrze
2 razy w semestrze
W ciągu całego stażu
W ciągu każdego roku szkolnego
W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu
§ 7.2.2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
Promowanie szkoły poprzez:
Przygotowanie uczniów do konkursów z języka polskiego;
Organizowanie konkursów z języka polskiego.
Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną:
Prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka polskiego;
Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z języka polskiego;
Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich ...