Dodaj publikację
Autor
Barbara Drutel
Data publikacji
2020-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan awansu zawodowego nauczyciela kontraktowanego ubiegającego się stopień nauczyciela mianowanego. Zakończenie stażu 31 maja 2020 roku.
 Pobierz (docx, 20,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

______________________________________________________________________

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

mgr Barbara Drutel

Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego Imię i nazwisko opiekuna stażu

Dyrektor szkoły Szkoła

1 września 2017 r. 31 maj 2020 r.

Data rozpoczęcia stażu Przewidywana data zakończenia

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Motto:

Kto się przestaje rozwijać, umiera.

Antoine de Saint- Exupery

CEL STAŻU :

Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły

Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych

Osobisty rozwój

Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela mianowanego

Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Rodzaj działań i przedsięwzięć

wynikających z wymagań rozporządzenia

Formy realizacji

Termin realizacji

§ 7.2.1

Umiejętności organizacji

i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych dziedzinach.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu:

Rozmowy z opiekunem stażu;

Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy;

Przygotowanie planu rozwoju zawodowego;

Ustalenie terminów spotkań z opiekunem;

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza;

Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:

Coroczna aktualizacja planu nauczania z języka polskiego;

Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego;

Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem;

Opracowanie pomocy dydaktycznych – sprawdziany, testy, pokazy multimedialne, karty pracy, itp;

Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych;

Analiza sprawdzianu po szkole podstawowej;

Analiza egzaminu gimnazjalnego;

Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów;

Gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy;

Opracowanie scenariuszy apeli i akademii szkolnych.

Publikacje własnych prac:

Opublikowanie planu rozwoju zawodowego;

Publikacja scenariuszy lekcji, konspektów.

Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych.

W ciągu całego stażu

IX 2017

IX 2017

Raz w miesiącu

2 razy w semestrze

2 razy w semestrze

W ciągu całego stażu

W ciągu każdego roku szkolnego

W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu

§ 7.2.2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Promowanie szkoły poprzez:

Przygotowanie uczniów do konkursów z języka polskiego;

Organizowanie konkursów z języka polskiego.

Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną:

Prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka polskiego;

Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z języka polskiego;

Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich ...