Dodaj publikację
Autor
Agata Gallus
Data publikacji
2020-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Storyline w grupie 6-latków
 Pobierz (docx, 25,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Storyline w grupie 6-latków

Opracowanie: mgr Agata Gallus

Cele operacyjne:

Zakłada się, że dziecko:

- rozpozna i nazwie niektóre ptaki

- będzie wiedziało, czym ptaki się żywią

- potrafi segregować śmieci

- potrafi tworzyć zbiory; przeliczać elementy, porównywać, dodawać i odejmować

- potrafi zgodnie współpracować w zespole

- rozumie znaczenie słowa ,, współlokator”, również w kontekście wszystkich mieszkańców

Ziemi

- będzie wrażliwe na piękno przyrody, będzie odczuwać przyjemność z obcowania z nią

Epizod I

,,Ptasia tragedia”

Dziś rano, idąc do przedszkola, zauważyłam na trawniku ptaka. Stał i strasznie trzepotał skrzydłami. Głową uderzał o ziemię. Podeszłam bliżej, była to jaskółka. W dziobie miała coś białego wielkości orzecha laskowego. Była przerażona, wystraszona, przewracała się, to znów wstawała, ciągle mając coś w dziobie. Obok na chodniku była maleńka kałuża, która pozostała po nocnym deszczu. Jaskółka podfrunęła, próbowała pić, lecz dzioba nie mogła otworzyć. Opodal leżały okruchy chleba, podfrunęła, ale nie jadła…

Pytania kluczowe:

- Dlaczego jaskółka tak dziwnie się zachowywała?

- Co jaskółka mogła mieć w dziobie?

- Dlaczego nie zostawiła ,,tego czegoś”, myślę, że wtedy spokojnie by się najadła i napiła?

- Kto zostawił, to ,,coś” na trawniku i dlaczego?

- Jakie śmieci można spotkać na trawniku?

Proponowane formy aktywności:

Praca plastyczna w glinie lub plastelinie nt ,,Jaskółka”

„Strach” – pantomima – przedstawienie emocji niewerbalnymi środkami przekazu.

zabawa ruchowa ,,Leci klucz ptaków” przy piosence

(dzieci ustawiają się do zabawy tworząc klucz ptasi).

Po zabawie poznają inne znaczenia słowa klucz; klucz do zamka np. w drzwiach, klucz

wiolinowy,

nauka wiersza St. Karaszewskiego ,,Śmieciu precz”

Kiedy rano słońce świeci Tam po soku jest butelka.

wybiegają na dwór dzieci. Ówdzie puszka po napoju.

Miotły szczotki idą w ruch, I pudełko, może twoje.

bo dokoła wielki brud. Żyć nie można w bałaganie.

Śmieciu precz, brudzie precz! Więc się bierzmy za sprzątanie.

Ład, porządek dobra rzecz! Zmykaj śmieciu do śmietnika.

Tu papierek od cukierka. Bałaganie, brudzie znikaj!

Segregowanie śmieci znajdujących się często na trawniku (papierki od cukierka,

butelka po soku, puszka po napoju, pudełko papierowe, pudełko plastikowe).

Umieszczenie śmieci w pętlach przypominających pojemniki do segregacji odpadów.

Przeliczanie, porównywanie ilości w poszczególnych pętlach, dodawanie i

odejmowanie.

Aktywność muzyczna – gra na dzwonkach i śpiew na zgłoskach

- nuta mi – pi, pi, pi,

- nuta sol - ćwir, ćwir, ćwir,

- nuta re - kle, kle, kle,

Epizod II

,,Ptasia stołówka”

Wczoraj opowiedziałam wam historię biednego ptaka. Myślę, że teraz każdy z was przemyśli wyrzucając zużytą gumę, papierek po cukierku czy puszkę po napoju.

Nauczycielka zachęca dzieci do wysłuchania nagranej przez nią rozmowy ptaków:

Wiesz, koleżanko ...