Dodaj publikację
Autor
Agata Gallus
Data publikacji
2020-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan realizacji projektu edukacyjnego pt. ,,Człowiek” w grupie dzieci 6- letnich
 Pobierz (docx, 95,8 KB)

Podgląd treści

PROJEKT- CZŁOWIEK

Opracowała- Agata Gallus

LIST DO RODZICÓW DRODZY RODZICE

W bieżącym tygodniu rozpoczynamy projekt edukacyjny pt. ,,Człowiek”. Celowe i planowane działanie, polegać będzie na szukaniu odpowiedzi, na postawione przez dzieci pytania i hipotezy.

Pracować będziemy zespołowo i indywidualnie. Poprzez obserwacje, analizy, eksperymentowania, zajęcia teatralne, literaturę, rozmowy z ekspertami i ze sobą wzajemnie, zdobywać będziemy wiedzę na nurtujący nas temat.

Wszyscy chcemy, żeby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych , szczęśliwych i zdrowych ludzi. Ale żeby osiągnęły te cechy, muszą je poznać, nauczyć się ich i praktykować. Nauczenie się i stosowanie takich wartości, jak m.in. szacunek, odwaga, sprawiedliwość, mądrość, uczciwość, samodyscyplina, odpowiedzialność tworzą nasz charakter. A charakter decyduje o życiu człowieka.

Kiedy przyglądamy się dzieciom  z naszej grupy, podczas zabaw, wycieczek, wspólnych posiłków czy zajęć zorganizowanych,  dostrzegamy z jednej strony przejawy przystosowania się do życia w grupie, pierwsze przyjaźnie, życzliwe kontakty z rówieśnikami, z drugiej jednak zachowania impulsywne, agresywne, egocentryczne i niezrównoważone.

 Pomimo częstych konfliktów dzieci lubią przebywać w swoim towarzystwie i często chęć zobaczenia się ze swoim ulubionym kolegą czy koleżanką jest silną motywacją do szybkiego, porannego  rozstania się z rodzicem.

Chcemy, żeby ten projekt, nie tylko pokazał, ale również nauczył dzieci szacunku do samego siebie i drugiego człowieka.

Założeniem naszym jest, by projekt choć w cząstce wpłynął na pozytywne zachowania dzieci, by zrozumieli, że nie można być w zgodzie z samym sobą, jeżeli nie żyje się w zgodzie z innymi ludźmi.

Pragniemy uczyć dzieci akceptacji dla odmienności innych ludzi; ich wyglądu, języka, kultury czy obyczajów; pokazać, że człowiek, to zarówno ten, kto ma 5 albo 50 lat; ma kręcone albo proste włosy; jest inwalidą albo zdrowy; mówi w języku polskim, francuskim czy językiem plemienia Ajmarów. Ma skórę żółtą, czarną lub białą. Dzięki realizacji treści projektu dzieci nauczą się akceptacji inności, która powinna wynikać z szacunku dla drugiego człowieka, a nie tylko z modnej dziś tolerancji.

My dorośli zdajemy sobie sprawę, że wszystko co przekazujemy i czego uczymy dzieci dziś, będzie miało wpływ na społeczeństwo jutra.

Projekt będzie miał sens, tylko wtedy, gdy wspólnie z państwem będziemy go realizować. Osiągnięcie celu będzie połączonym dziełem nauczycielek, rodziców i dzieci.

W związku z powyższym prosimy o aktywne zaangażowanie się w jego realizację. Potrzebna będzie odpowiednia literatura, np. bajki, opowiadania z morałem. Spotkanie z psychologiem, pedagogiem, genetykiem, lekarzem, położną. Zgłębienie tematu wzbogaciło by również spotkanie z ludźmi mówiącymi innym językiem, innego koloru skóry.

Podczas zajęć dzieci dowiedzą się dlaczego, ktoś ma kręcone ...