Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W ROKU SZKOLNYM 2019-2020
"Ruch może zastąpić większość lekarstw
-żaden lek nie zastąpi ruchu"
M.Weis
Celem innowacji pedagogicznej z zakresu przedmiotu wychowania fizycznego w roku
szkolnym 2019-2020 jest aktywizacja ruchowa dzieci i młodzieży w czasie wolnym od zajęć
szkolnych oraz wskazanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego.
Zlecone uczniom zadania domowe poparte są wcześniejszymi obserwacjami, predyspozycjami
uczniów ich możliwościami i indywidualnymi potrzebami.
W szczególności zadania domowe polegają na:
- poprawie wytrzymałości tlenowej u uczniów z wyraźną nadwagą ( w tym przypadku uczniowie
mają za zadanie wykonać trucht lub marsz na odcinku 2000m- 3000m i udokumentować wykonanie
zadania poprzez wysłanie nauczycielowi screena z wcześniej zainstalowanej aplikacji endemondo
lub krokomierz przy użyciu mediów społecznościowych takich jak: messenger lub whatsapp.
- poprawa wytrzymałości i skoczności poprzez skoki na skakance (nauczyciel przed weekendem
rozdaje uczniom skakanki i omawia z nimi treść zadań. Polegają one na wykonywaniu
nieprzerwanie przez czas 2 minut skoków na skakance w indywidualnym tempie w sobotę i
niedzielę- w tym wypadku udokumentowanie wykonania próby następuje poprzez nagranie filmiku
z przeprowadzonej próby i wysłanie go nauczycielowi poprzez messengera lub whatsapp-a).
- Poprawa wytrzymałości tlenowej poprzez jazdę na rowerze na dystansie 15 km. w wybranym dniu
w weekend i udokumentowanie jazdy przez zrobienie i wysłanie screena z aplikacji endemondo do
nauczyciela przez media społecznościowe.
Wykonanie danej próby jest dobrowolne premiowane dodatkową oceną cząstkową- celującą z
wychowania fizycznego.
Dodatkowym celem podjętych przeze mnie innowacji ma być wyrobienie w dzieciach nawyku
aktywnego organizowania sobie czasu wolnego i odkrywania radości jaką niesie za sobą sport i
rekreacja.
mgr Grzegorz Świtała