Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Sporządzony w oparciu o: „Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli”
Bogusława CXXXX
nauczyciel wspomagający, rewalidacji
w Szkole Podstawowej nr 2 im. XXXXXXX
w XXXXXX
Okres trwania stażu: 04.09.2017 r. – 31.05.2020 r.
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOKUMENTOWANIE REALIZACJI ZADAŃ
TERMIN
1.Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Analiza przepisów prawa oświatowego (ustawy, rozporządzenia, Karta Nauczyciela).
Zapoznanie z materiałami publikowanymi na stronach internetowych.
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
- Znajomość procedury awansu zawodowego,
- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu,
- opracowanie i przedłożenie dyrekcji planu rozwoju zawodowego.
Wrzesień 2017 r.
2. Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentacji szkoły: WSO, statutu, , programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, procedur postępowania w razie wypadku dziecka w szkole, oceny ryzyka zawodowego na stanowisku nauczyciela .
Uczestnictwa w procesie tworzenia dokumentów szkoły w oparciu o wymagania reformy oświaty.
Prowadzenie dokumentacji wynikające z obowiązków nauczyciela.
- Dokumentacja szkolna.
Wrzesień 2017 r.,
-cały okres stażu
3. Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
Skompletowanie dokumentów mających znaczenie dla oceny pracy.
Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu.
Gromadzone dokumenty: dyplomy, zaświadczenia,
-dokumenty, scenariusze, opracowane materiały.
Cały okres stażu
4. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
Sprawozdanie, ocena dorobku zawodowego.
Maj – czerwiec 2020 r.
UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ( § 8 ust. 2 pkt 1 )
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY
POŚWIADCZAJĄCE REALIZACJĘ
TERMIN
1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły.
Udział w konferencjach i szkoleniach Rady Pedagogicznej.
Udział w różnych formach zewnętrznego doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia) zgodnie z potrzebami szkoły. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.
Udział w pracach związanych z przeprowadzaniem w placówce ewaluacji wewnętrznej.
Wspieranie nauczycieli w pracy z uczniem ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
-Protokoły,
-zaświadczenia.
Cały okres stażu
2. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy.
Analiza i określenie mocnych i słabych stron swojej działalności.
Ocena skuteczności własnych działań – dokonywanie w razie potrzeby modyfikacji, korekt.
Dokumentacja efektów własnej pracy.
Cały okres stażu
3. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji.
Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku
Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu.
Dyplom ukończenia studiów.
Rok ...