Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sosnowiec 02.06.2020r.
SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Justyna Piśkiewicz-Wawrzak
nauczyciel matematyki
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05.2020r.
str. 1
Wprowadzenie
Pracę w Szkole Podstawowej nr 42 w Sosnowcu rozpoczęłam w dniu 1 września 2017 roku jako
nauczyciel matematyki. Swój staż na nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam od wstępnej oceny
własnych umiejętności. Rozważania te pomogły mi w opracowaniu mojej ścieżki awansu na nauczyciela
dyplomowanego, którą realizowałam przez 2 lata i 9 miesięcy, starając się spełnić wszystkie wymagania
egzaminacyjne.
Opracowując plan rozwoju zawodowego wzięłam pod uwagę nie tylko długość stażu i wymogi
ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej w rozporządzeniu w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli, ale również realność osiągnięcia planowanych celów uwzględniając
nauczany przeze mnie przedmiot, potrzeby własnego dalszego rozwoju zawodowego, a także potrzeby
placówki, w której jestem zatrudniona.
W niniejszym sprawozdaniu przedstawię stopień realizacji założonych przeze mnie w planie
rozwoju celów oraz postaram się dokonać oceny efektywności podjętych przeze mnie działań i ich
przydatności dla szkoły, w której pracuję. Jednocześnie jestem przekonana, że praca nad sobą
i swoimi dokonaniami dydaktycznymi wcale nie dobiega końca i wielu jeszcze rzeczy przyjdzie mi się
nauczyć w naszym nieustannie zmieniającym się świecie.
W trakcie trwania stażu realizowałam zadania ujęte w § 8 ust.3 Rozporządzenia Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli, co obejmuje:
str. 2
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych
§ 8 ust. 3 pkt 1
i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
1. Stosowanie aktywizujących metod pracy.
„Powiesz- zapomnę, pokażesz- zapamiętam, przeżyję, doświadczę- zrozumiem.”
W myśl powyższej maksymy w okresie stażu prowadziłam zajęcia z wykorzystaniem różnych
metod i form aktywizujących, takich jak:
• burza mózgów, którą stosowałam często jako rozgrzewkę umysłową, dla utrwalenia wcześniej
zdobytej wiedzy lub znalezienia najlepszego rozwiązania,
• gry dydaktyczne, na przykład „Ułamkowe kości” w klasie V d 23.10.2017r., „Działania na
ułamkach dziesiętnych - domino” w klasie V d 22.05.2018r., „Statki matematyczne a wyrażenia
algebraiczne” w klasie VII c 10.02.2020r., w klasie VII d 10.03.2020r.,
• drama, na przykład „Czworokąty i inne wielokąty” w klasie VI d 23.10.2019r., „Rodzina - praca
i obowiązki jej członków” w klasie V d 11.01.2019r., „Ułamkowo”- bajka w klasie V d i V c
23.01.2019r.,
• projekt, na przykład „Nastoletni ...