Dodaj publikację
Autor
Justyna Piśkiewicz-Wawrzak
Data publikacji
2020-06-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
246

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO -nauczyciel matematyki
 Pobierz (pdf, 376,7 KB)

Podgląd treści

Sosnowiec 02.06.2020r.

SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Justyna Piśkiewicz-Wawrzak

nauczyciel matematyki

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017r.

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data zakończenia stażu: 31.05.2020r.

str. 1

Wprowadzenie

Pracę w Szkole Podstawowej nr 42 w Sosnowcu rozpoczęłam w dniu 1 września 2017 roku jako

nauczyciel matematyki. Swój staż na nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam od wstępnej oceny

własnych umiejętności. Rozważania te pomogły mi w opracowaniu mojej ścieżki awansu na nauczyciela

dyplomowanego, którą realizowałam przez 2 lata i 9 miesięcy, starając się spełnić wszystkie wymagania

egzaminacyjne.

Opracowując plan rozwoju zawodowego wzięłam pod uwagę nie tylko długość stażu i wymogi

ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej w rozporządzeniu w sprawie uzyskiwania stopni awansu

zawodowego przez nauczycieli, ale również realność osiągnięcia planowanych celów uwzględniając

nauczany przeze mnie przedmiot, potrzeby własnego dalszego rozwoju zawodowego, a także potrzeby

placówki, w której jestem zatrudniona.

W niniejszym sprawozdaniu przedstawię stopień realizacji założonych przeze mnie w planie

rozwoju celów oraz postaram się dokonać oceny efektywności podjętych przeze mnie działań i ich

przydatności dla szkoły, w której pracuję. Jednocześnie jestem przekonana, że praca nad sobą

i swoimi dokonaniami dydaktycznymi wcale nie dobiega końca i wielu jeszcze rzeczy przyjdzie mi się

nauczyć w naszym nieustannie zmieniającym się świecie.

W trakcie trwania stażu realizowałam zadania ujęte w § 8 ust.3 Rozporządzenia Ministra

Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego

przez nauczycieli, co obejmuje:

str. 2

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych

§ 8 ust. 3 pkt 1

i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

1. Stosowanie aktywizujących metod pracy.

„Powiesz- zapomnę, pokażesz- zapamiętam, przeżyję, doświadczę- zrozumiem.”

W myśl powyższej maksymy w okresie stażu prowadziłam zajęcia z wykorzystaniem różnych

metod i form aktywizujących, takich jak:

• burza mózgów, którą stosowałam często jako rozgrzewkę umysłową, dla utrwalenia wcześniej

zdobytej wiedzy lub znalezienia najlepszego rozwiązania,

• gry dydaktyczne, na przykład „Ułamkowe kości” w klasie V d 23.10.2017r., „Działania na

ułamkach dziesiętnych - domino” w klasie V d 22.05.2018r., „Statki matematyczne a wyrażenia

algebraiczne” w klasie VII c 10.02.2020r., w klasie VII d 10.03.2020r.,

• drama, na przykład „Czworokąty i inne wielokąty” w klasie VI d 23.10.2019r., „Rodzina - praca

i obowiązki jej członków” w klasie V d 11.01.2019r., „Ułamkowo”- bajka w klasie V d i V c

23.01.2019r.,

• projekt, na przykład „Nastoletni ...