Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Poznajmy się- zajęcia adaptacyjne z udziałem dzieci i rodziców
Oddział „0”, klasa I
Data: ……………
Prowadzące: ………………
Cele ogólne:
- stwarzanie okazji do zaciśnięcia więzi między dziećmi i rodzicami,
- uświadomienie dzieciom, że szkoła to miejsce przyjazne i sprzyjające zabawie,
- tworzenie atmosfery życzliwości oraz budowanie grupowej tożsamości,
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień twórczych w toku działań plastycznych.
Cele szczegółowe:
- proponowanie aktywności angażujących dzieci i rodziców,
- zachęcanie do wspólnej zabawy oraz aktywnego udziału w zajęciach,
- stwarzanie okazji do zapoznania się dzieci i rodziców z pozostałymi członkami grupy
oraz do wzajemnego poznania swoich imion.
Metody pracy z dziećmi:
- czynna,
- słowna.
Formy organizacyjne pracy z dziećmi:
- zbiorowa,
- indywidualna.
Pomoce do zajęć: naklejki z imionami, karta zadań, pieczątki, miski, woda, piłki, kolorowe
pompony, karty ze zwierzętami, kreda, blok, balony z helem, łyżka zręcznościowa z piłką,
kolorowe kartki, ilustracje zwierząt, sylwety zwierząt wycięte z białego papieru, farby
akrylowe, pędzle, naczynie na wodę, ołówki, pastele, kredki ołówkowe, brokat, klej, wstążki,
kartki formatu A5 z wydrukowanym imieniem dziecka oraz kartki z tekstem zawierającym
luki do uzupełnienia przez dziecko.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci i rodziców, przedstawienie nauczycieli.
2. Podział na 3 grupy (2 zerówki i klasa I), rozdanie naklejek z imionami oraz kart
z zadaniami.
3. Każda z grup otrzymuje 1 balon z helem. Do balona jest przyczepiona kartka
z adresem, numerem telefonu szkoły oraz napisem: „Oto balonik przyjaźni.
Chce zwiedzić okolice i poznać dzieci. Ciekawi jesteśmy gdzie dotarł. Osoba, która go
znalazła, proszona jest o przekazanie balonika do najbliższej placówki, np. szkoły.
Placówkę prosimy o kontakt z nami w celu zawarcia przyjaźni. Balonik wyleciał
ze Szkoły Podstawowej ……………..dnia …………… r.”
4. Wytłumaczenie zasad kolejnej zabawy i rozejście się na 3 stanowiska.
5. Nauczycielki zajmują stanowiska, gdzie dzieci będą wykonywać zadania.
Po wykonaniu zadania dziecko otrzymuje pieczątkę na swojej karcie zadań i wykonuje
kolejne.
Stanowisko nr 1.
Zadanie nr 1: Dziecko przenosi do wyznaczonego celu piłkę na łyżce zręcznościowej.
Zadanie nr 2: Dziecko losuje jedną z kart na której znajduje się zadanie. Np. Wymień
3 zwierzęta, które mają ogon. Zarycz jak lew.
Stanowisko nr 2.
Zadanie nr 3: Dziecko pokonuje narysowany kredą na asfalcie tor z zadaniami.
Zadanie nr 4: Dziecko celuje piłkami do miski z wodą.
Stanowisko nr 3.
Zadanie nr 5: Przed dzieckiem są 2 miski. Jedna pełna kolorowych pomponów, druga
pusta. Dziecko przekłada pompony w wyznaczonym kolorze do pustej miski.
Na wykonanie zadania ma 15 sekund.
Zadanie nr 6: Zajęcia plastyczne- zadania wykonywane w salach.
Dzieci przechodzą do wyznaczonych sal ...